Biter på sladdar
Har 4 rått tjejer och aldrig haft problem med bitning på sladdar, meeen igår, sitter jag i soffan, ser Kreta bakom akvariet och smaskar på sladden.. noooooo! sketråttor <3
Jag tyckte jag hade lyx med de att de kunde vara i hela rummet och inte smakar på nått.. tills nu då..
Samma här med mina råttor, de har varit så duktiga tills nu, för inte så länge sedan hörde jag min tjockis råtta pipa till, inte så de brukar pipa när de tvättar varandra utan mer av smärta. Det första jag tänkte var "nu dog hon, nu DOG hon!" till min lättnad var dock lampan inte tänd så hon överlevde, oskadd. Hoppas jag inte berättade för mycket om mina egna råttor ^ ^' det är ju trots allt din tråd!
#1 nej nej, :D
uff vilken tur!
Så osmidigt, finns en del sladdar i mitt rum.. "/
Jag kanske hade de för bekvämt ;)
Trist! Men du kan antingen lägga en ny list med sladdarna bakom, eller sätta sladdskydd från t.ex. clas ohlson runt sladdar. :)
Mina råttor har bitit på mina sladdar från dag ett! Så du hade det nog för bekvämt! 😃
Jag kom på det nu, när råttorna hade bitit på sladdarna la vi tejp runtom, så länge innan vi skulle byta ut dem, men råttorna bet inte mer i sladden sedan :O dock kan det kanske förekomma kortslutning eller något liknande :/ man vill ju inte att huset ska brinna ner
Silvertejp fungerar, du ser om dom har varit och gnagt och kan byta den sektionen.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Bitterspray kan också funka, finns på de flesta djuraffärer! Gör att det smakar illa när de försöker gnaga på något de inte får.