Virkat
jättefin🙂men äter de inte upp den? våra råttor vi hade åt upp (eller rättare sagt gnagde sönder allting)
U R us
Näe de har bara smakat lite kanske :) men de gnager inte sönder där de sover har jag märkt av någon konstig anledning. Handuken som de har valt att boa med är helt hålfri! :) #1
MVH Ciwi
Riktigt sygg! Älskar färgen! Se upp bara så de inte fastnar med tår o klor i garnet :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Super mysig! :D
Får jag sno iden ifrån dig? :O För de skulle nog vara en stor hit i mina burar ;)
#4 Absolut! nästan avis på råttorna, vill sova i det själv ;P
#3 det är ett tygliknade garn. Valde det just för att de inte ska fastna lika enkelt. ^^
MVH Ciwi
#5 Råttor har de väldigt bra. Dom lever ju lixom inte i sådan lyx i naturen precis :P
Tygliknade? Skulle de funka med ullgarn, eller blir de för luddigt för dem? Ifall de fastnar i tänder eller ngt?
Annars går det att virka med gamla rivna utslitna lakan. Billigt och miljövänligt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#7 åh vad smart! :) fin den är också!
#6 jag använder trikågarn; http://www.pandurohobby.se/Katalog/40-Sy-Sticka/4040-Garn/404035-Ovriga-garner/1/323685-Zpagetti-trikagarn-lila Tror det blir lite luddigt med vanligt, men jag vet inte
MVH Ciwi
#8 Sånt ''garn'' i länken kan jag lätt ordna! Då struntar jag i ullen :)

Trikågarn? En gammal T-tröja är bara att klippa runt, runt, ju. Kolla hur breda remsor (virkfasthet) du vill ha bara!
Är det någon som har en beskrivning😃eller är ni så duktiga och kan virka dom ändå😉
Gör så här: Botten: Virka 5 luftmaskor (lm) och slut till en ring med 1 smygmaska (sm). Virka alltid 1 lm i början av varvet och slut varvet med 1 sm i fortsättningen. Varv 1: Virka 10 fasta maskor (fm) i ringen. Varv 2: Virka 2 fm i varje m. Varv 3: *Virka 1 fm, 2 fm i följande m*. Upprepa *-* varvet ut. = 30 fm Varv 4: Virka 1 fm i varje m. Varv 5: *Virka 1 fm i 2 följande maskor, virka 2 fm i nästa m*. Upprepa *-* varvet ut. = 40 m Varv 6: Virka 1 fm i varje m. Varv 7: *Virka 1 fm i 3 följande maskor, virka 2 fm i nästa m*. Upprepa *-* varvet ut. = 50 fm Varv 8: *Virka fm i 4 följande maskor, virka 2 fm i nästa m*. Upprepa *-* varvet ut. = 60 fm Varv 9: *Virka fm i 5 följande maskor, virka 2 fm i nästa m*. Upprepa *-* varvet ut. = 70 fm Fortsätt tills du tucker botten är tillräckligt stor Virka senan en fm i varje m* tills du tycker den är tillräckligt hög.
MVH Ciwi
Tackar😊ska försöka mej på detta, få se hur det går men mysigt kommer de bli oavsett 😊