Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 543 ggr
Mallan_98
0

Protein allergisk?

Hej! har funderat länge om vad min råtta kan ha. Hon har inte skabb och veterinären trodde barbering. men då dem kommit på konstiga ställen som vid ögonen , bakom öronen under hakan och käken.. så börjar jag tro något annat.

har en råtta skabb bör dem inte försvinna och komma lite då och då…

läste om att råttor kan vara allergiska… kan det stämma?

men hur märker om om dem är allergiska? Kan det vara mot protein?

Mallan_98
1

om dem är allergiska så det finns väl protein i kött? och det är väl något dem behöver? hur ska man göra?

Zakaraa
0

Bild? Varför tror du just Protein-allergi? Kött är protein ja, om du är fullkomligt säker på att det är protein så kan du dra ner på det. Här hemma får råttorna köttprotein någon gång o veckan bara. Absolut kan råttor vara allergiska, alla sällskapsdjur kan få det (vet inte hue det år med vilda) hänger troligtvis ihop med vår avel. Men är tveksam till varför det skulle hara just protein. Vad min erfarenhet visar på uppdagar sig allergi för djur i främst klåda. Du tror inte att det är burskompisen som barberar henne helt enkelt? Runt ögon är det vanligt att de blir barberade

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Mallan_98
0

joo barbering var ju som en tanke… men då dem kliar sig ganska så mycket tror jag inte att det är de… det är som till och från… tänkte testa typ 1 vecka och dra ner så se jag då om jag märker en förbättring.

läste att dem kan få klåda samt som små sår/finnar acktigt…

Allamej
3

Utbruten skabb försvinner inte av sig själv, dom behöver stronghold.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

wintermynta
0

Råttor kan få proteinallergi speciellt dom blå varianterna. Ofta har dom dålig pälskvalitee utöver utslagen. Rent generellt brukar utslagen sitta på hela kroppen och kan blossa upp vid stort intag av rött kött.
Jag fick kortison till mina och det hjälpte.

Mallan_98
0

dem är black and white stripes roan, och endast det jag sa har jag sett utslag…