Räkor?
jag ger och jag skalade de inte, tänk på att lägga in de presis innan du städar buren.
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Håller med 1#. Mina fick också oskalade räkor och det uppskattades mycket. Selenet i räkorna är dessutom bra för råttor.
Räkhuvuden är mumsiga tycker råttor, men se till att städa buren snart efter, för annars kommer det lukta apa.
💣
Räkor med skal är Mumma :)
Jag tillhör en av de personer som faktiskt inte behöver städa buren efter att de fått räkor :P De får en räka var och allt är borta sedan på morgonen (de får på kvällen) aldrig haft problem med stank så jag har haft tur :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Åh så bra! Räcker det med en eller varsin?:)
En varsin så slipper det bli bråk :)
En räka räcker som proteinkälla så du behöver inte ge annat köttprotein förutom räkan/råtta tycker jag :) (däremot annan färskmat så klart)
#5 Så bra, nu blir det räka! ^.^
Nu har dom fått varsin, här gnagas det på för fullt! Mamma var lite orolig först med att ge dom räkor då hon tror att det är för vasst och dom kan skära sig, men det gör dom inte va?
¨Nejdå, råttor maler ner skalet, oftast sväljer de inte det ens utan bara spottar ut det (svårt att se)
Ja städa buren efter är ett plus. Luktar fin fint annars. Men det är nyttigt att ge det med skalet. Ger en del kalk :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#8 Efter att studerat dom ett tag nu så ser jag att dom faktiskt spottar ut det ja ;) #9 Åhja, tvättat massvis med inredning förut så det är lagom torrt till imorgon hihi!
#10 hehe se där! :) Jag har inte lyckats se det själv, mina töser smiter undan med sin fångst så inte ens matte får se, haha :)
Åh när jag ger dem räkor eller liknande så luktar det räka i rummet i en vecka haha 👍