Råttor säljes!
- födelsedatum - 29/7
- färg, teckning o hårlag - Amber hooded, black hooded, striped roan
- kön - Honor
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - 8 st
- faderns namn, födelsedatum, vikt - Sigge 8 månader gammal (stor)
- moderns namn, födelsedatum, vikt - Wilma, runt 7 månader (lagom stor)
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - Ingen sepciell anledning.
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - Väldigt livliga, nyfikna och snälla, visar inge tecken på stress eller agressivitet.
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - ej reggad 80kr st
- ort där råttan/råttorna finns - Timrå
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) jhnajnsn@hotmail.com
- 0722055422
Kan lämna mamman om 4 veckor, beror på vikt osv.
- " -Nanniis-"-
Åh… Vad synd att jag inte visste det här för en vecka sen när jag fortfarande bodde i Timrå :(
Amber var ju otroligt fin.
Är möjligtvis intresserad ska prata med sambon först :)
Myrtorpets Möss och Kaniner
Lite nyfiken, hur kommer det sig att du inte hade något syfte med parningen? Varför tog du kullen?
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag tog kullen för att både mamman och pappan har bra psyke och mycket trevliga, om de räcker som syfte.
- " -Nanniis-"-
Färg och teckning på föräldrarna?
If you fight love, you're always a loser
Tror att folk blir fundersamma då dom föredrar att råttorna kommer från väldokumenterade föräldrar osv, då 'dolda' fel kan dyka upp senare. Om man hade vetat det om föräldrar (och längre led bak ) så hade man varit mer bered bland annat samt möjligen sätta avels stopp.
#6 men man måste börja någonstans för att linjen ska bli bättre. Eller?
MVH Ciwi
Men varför inte börja så bra som möjligt?
If you fight love, you're always a loser
Ja? och då kan man ju ta två föräldrar från två olika redan existerande linjer tex. Då vet man ju info på det sättet :) all avel är riskfull dock, man kan som bara vara förbered. Det är iafl mina observationer, jag sysslar inte med avel då jag tycker det finns bättre personer än jag för det. Jag kan gosa på dem ist ;)
Håll er till ämnet, detta är en säljesannons
//Mod
🥵 Andas och lugnt, okunnighet botas bara med vänligt given information. Och detta är en säljestråd,, håll er till bebisarna. 🤫
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#4 okej då är jag med :) riktigt söta var de i alla fall.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Pappan har färgen black hooded, mamman striped roan, (tror jag de heter) Hehe :)
- " -Nanniis-"-