Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 2587 ggr
Jollabolla
5

Förvaring

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan, jag håller nu på att städa bland min råttinredning och tycker det är jättejobbigt för att det nu har blivit så mycket ;)

Jag tänkte bara fråga om ni kunde visa bilder på hur ni organiserar era råttprylar så att man kanske kan få lite inspiration :)

Zakaraa
0

Just nu har jag ingenting som är i förvaring utan de står i tvätten eller används :P
Men IKEAS förvaringslådor i olika storlekar är superbra till allt möjligt.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Lancia
2

Ja herregud, jag har hela lägenheten och källarförrådet fullt…

Fjordell
4

Jag har superdålig koll på alla råttsaker och extraburar… De ligger öööverallt utspridda i förråd och what not. Men jag ska flytta strax, så jag tänker *obs* FÖRSÖKA *obs* få ordning på allt i samband med själva flytten. Men känner jag mig själv rätt så lär det inte hålla särskilt länge, haha.

darkness
0

haha ja har alla mina grejer i IKEA påsar under buren ihoptryck xD och lite i en stor låda dock ska det ändras på när jag flyttat till mitt eget vilket komme behövas när man ska ha både råttor och hamstrar O.o

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Bananbullar
6

Jag känner också igen mig och jag måste pressa in allt i mitt rum! 😃Häromdagen när jag visade morfar mitt rum så frågade han: "Jaha, och var får du plats då?"
Tror inte han har insett att jag på kvällarna kryper in och lägger mig i hängmattan tillsammans med råttorna och sover. 😇

kolpa
2

Jag använder ungefär samma som den blåa på bilden:)

iluvkottar
0

Tass!

Gahich
9

Hur Jag förvarar mina saker i en RSD, vita lådor från ikea :)

Gahich
1

Och hur jag förvarar mina saker till en FT, hyllan är köpt på ikea och kostar 200 kr och de rosa lådorna kommer också från ikea, tror dom kostade 100kr/ st. Så 600kr för hela förvaringsmöbeln!

Jag avskyr att ha råttsakerna som inte används synliga. Det ser stökigt ut på en gång i lägenheten och det blir inte bättre av att det är hundra olika färger på sakerna. Så här hemma stoppas dom undan på en gång :)

dyoxide
0

Vi har två bokhyllor inne på kontoret/i råttrummet där vi ställer allt sånt, samt ett speciellt rum i källaren :-) och lite burar på vinden

[juunii]
0

Lite OT, men wow vilken FT du har! Målade du ''bottenlådorna'' vita eller hur gjorde du?
Har för mig att det finns bara blåa FTor..

Gahich
1

#11 TACK! nej det finns ft med vit botten också!:)

darkness
0

#9 den där hyllan blev jag  sugen på att införskaffa :3 hur lång samt bred är den tro? 🤔

Bananbullar
0

#9 Min FT har också ljusgråa bottnar! :) 

Jag tycker inte heller om att ha alltid synligt. Tyvärr så måste jag proppa in allting i mitt rum eftersom jag fortfarande bor hemma. Men för det mesta brukar jag lyckas att få in det i garderoben, lådor under sängen och snart även lådor på garderoben. Har även två lådor på golvet.

Gahich
0

#13 ja den är kanon, och så billig! Bredd: 79 cm Djup: 39 cm Höjd: 79 cm

darkness
0

#15 Taaack :D då blir de att mäta nu då ^^

iluvkottar
0

#15 Vet du vad den där hyllan heter? Jag har försökt hitta den på ikea.se men har inte lyckats:(

skrivet

Lancia
0

Expedit heter den väl?

FaileD
0

Japp så heter den :)

sarakaka
0

Jag har en bokhylla med alla råttornas saker :)
Har lådorna som heter GLES som kostar 12 kr/st på IKEA som jag har saker i.

Lilith
0

Jag har en asgammal resekoffert där jag pressat ner alla råttgrejer i. Dock har jag lagt deras sjukbur ovanpå min RS och förvarar lite prylar under. Har några filtar som jag förvarar i köket, i en korg.
Finns en Jenny-bur i förrådet också, så det är tyvärr lite spridning på prylarna ändå.

zickan
0

Har saker lite överallt. Men den mesta av tyger och häntmattor ligger i två sänglådor från ikea i plast. Prylar ligger i ett par samla lådor som instoppat lite här och där det får plats

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Apootie
0

Tips på förvaring när man bor hur litet som helst?