Tips
Ok, ska ge hela historien, i korta drag.. min ena råtta, Bacon bet min kanin i örat genom gallret (kaninen satt inne i sin bur), så det bara sprutade blod, på tapeter, golv å överallt.. var helt fruktansvärt, o jag blev jättechockad.. därför behöver jag nu nåt Jätte-finmaskigt nät som är lätt att böja runt hela kaninburen så en råtta inte ens kan ta sig igenom med nosen, har ni nåt tips på vad jag skulle kunna använda ?
Du kan inte ha kaninen i annat rum då rådisen är ute? Håll örat rent vi är fortfarande i rötmånaden.
Ta ett finmaskigt nät jag har till nätlocken till mössen ett nät som är ca 0.5 mm jag får inte ner lillfinger nageln i det. Ståltråd går igenom *så du förstår hur små maskorna är*
Jag köper detta på våran trävaru handlare/såg. Kostar 70 eller 80:-/meter.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Ok, jag ska titta efter det på Beijer eller nåt sånt :) Tack för tipset!
Det går ju tyvärr inte, bor i en liten etta, där köket sitter ihop med resten av lägenheten, bara toaletten man kan ha stängd dörr till.. :/ Riktigt synd.. måste verkligen leta nu, kommer väl se ut som skit å dra ett extranät runt men jag måste ju kunna släppa ut råttorna också :) Usch va synd jag tycker om kaninen, hon är jätteosäker nu när hon är lös ute i lägenheten =/
#2 Hon kommer nog lugna ner sig då hon märker råttorna kommer ej då hon är ute.
Annars kan du sätta träskivor masonit ja tunna såna på sidorna på kaninburen då rådisarna är ute och ta bort då de är i sin bur igen.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you