Medicin - Klåda
Undrar om det finns någon "medicin" för råttor om dem har klåda? Som ej är recept belagt. Vill testa nå medel innan jag bokar vet. besök.
Eller om någon har nå medel de fått utskrivet ?
Det låter ju som löss eller skabb men om du verkligen vill tjorva med något innan så testa extra virgin kokosolja, finns kung markatta på ICA och COOP 😉
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Medicin mot klåda hjälper inte mot ohyra då det är helt olika saker.
Du behandlar symtomen men inte orsaken och även om medicinen mot klåda skulle lindra skulle du behöva ge dem den resten av deras liv.
Precis som Sarakaka säger så måste du nog använda dig av veterinären.Jag förstår att du skulle vilja testa hemkok först men om det är löss eller skabb så botas det verkligen inte av någon hemmedicin. 🎈
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Som jag skrivit i din första tråd så kan du säkert få rabatt av någon veterinär om du ringer och säger t.ex.
"Hej, jag behöver få Stronghold utskrivet till mina två råttor som har fått ohyra. Är det möjligt att få rabatt då undersökningen bara tar någon minut? Det enda som behöver göras är att bekräfta att det är ohyra och sedan att skriva recept på Stronghold. Jag vore oerhört tacksam!"
Är du trevlig går det säkert bra. Men egentligen borde du kunna få låna pengar av någon släkting eller kompis annars. Om du själv hade löss springandes i håret som du kliade sår i hårbotten för skulle väl du vilja ta bort lössen, inte bara smörja på något så att det inte kliar?
Jag har pengar. men har tidiagre varit kontakt med en veterinär men han trodde det bara var barbering. Löss äre nog inte då jag kollat och hittar inget.
Barbering kliar inte. Hur vet du att de har klåda? Kliar de sig mycket eller har de bara tappat päls?
//Nike
I deras hängmatta har jag hittat mycket päls , och tkr de kliar sig ganska så ofta. :p
fanns det inget man kunde köpa på apoteket för nå ?
#5 Löss i ditt hår var en jämförelse. Löss syns men skabb är osynliga. Jag misstänker att dina råttor har skabb.
"Varit i kontakt med" - betyder det att veterinären aldrig såg dem?
Du beskrev själv hur de kliade sig och kliade fram sår. Om du har pengar, så vad är problemet? Det är onödigt att lägga pengar på kokosoljor, receptfria produkter och tjafs när du helt enkelt kan ge dem Stronghold som behandlar all form av ohyra.
Barbering gör ont och huden blir irriterad men bör inte ge sådan klåda som du beskriver.
#6 Hon har för ett tag sedan skrivit en tråd om detta och beskrivit symtomen som är typiska för ohyran skabb.
Det jag ville veta var inte vad dem hade! Ville veta tips på medel!
Då jag för någon månad sen hostade upp 800:- för ett veterinär besök och dem inte hittade nå vill jag veta om det fanns nå receptfritt
Alla råttor lossar lite hår. Där mina råttor sovit ligger det alltid lite päls.
//Nike
Okej tack :) Någon som inte bara klagar på mig :)
Men tror ändå jag ska kolla runt på bra men billig vet. här i Luleå.
Är orolig på skabb :p märkte typ nyss att den andra fått nå kala fläckar under hakan. Samt dem ser inte fräscha ut kring ögonen
har kokos olja hemma i spray form. kan man använda de? och hur isf?
Under hakan är klassiskt skabb, ring vet. imorgon 🙂
Har inte tid imorgon då man ska ringa på morgonen. Har prov :p kliar skabb? Får de ont av de?
Skabb kliar hela tiden och ju mer man kliar på ett ställe desto ondare gör det ju.