Fruktträd pinnar?
Jag läste nånstans att pinnar å grenar kan va bra å ha i buren. Pinnar från fruktträd går väl bra då? Hur ska man göra? Kan man ta me sekatören å knipsa på nu när träden bär frukt eller ska man vänta? Ska man behandla pinnarna efter, typ tvätta, skala av barken eller nått? Bäst e väl pinnar från friska träd?
Massa frågor po en gång ble det visst :)
Haode gött!
jag vet inte vad jag har för grenar men mina råttor älskar att klättra i dom xD
// Stephanie och hårbollarna 
Vissa är notoriska med att skrubba grenar och allt som tas in i buren utifrån - för att minska risken för ohyra eller annan smitta. Orkar man det så är det jättebra, men jag är lat av mig och tar en gren in. Jag tar inget som bär frukt eftersom fruktkärnor i vissa fall är giftiga. Barken får vara kvar eftersom råttorna älskar att gnaga av den.
Fruktgrenar går i vilket fall alldeles utmärkt, bara man är noga med att trädet inte är besprutat. :)

jag brukar bara ta ett "luftskott" en gren som det bara växer löv på, tycker råttorna är mums att gnaga på, skrubbar inte eller något.

Plommon och körsbärsträ ska vara giftigt för råttor enligt min vette, så undvik dom-
Ok tack för svaren :o) Då blir d från ett äppleträd jag har sett ut. Hoppas dom tycker om dom :o)