Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 637 ggr
chelona
0

Pälsängrar!

Ewww. Nu har jag konstaterat att jag fått otrevliga husdjur. Inte okej, så nu ska alla textilier noga tvättas och läggas i lufttäta plastpåsar. Har även ringt så att de ska få komma hit och förgifta de asen.
Synd att man bara har tre timmars tvättid dock, kommer troligen inte hinna tvätta alla mina lakan,kläder och handukar och råttgrejorna, så det blir till att slänga alla hängmattor. Som tur finns ju Ikea i Gävle, annars hade jag nog anstängt mig lite mer för att rädda rttgrejorna också.

Någon som vet hur länge bör råttorna vara ifrån lägenheten efter bekämpningen förresten? 
Som det är nu så har jag fått lovat att jag kan ha dem i min farbrors lägenhet i en vecka, men det kanske inte räcker? 

Någon som har andra tips och råd gällande detta får gärna komma med dem. Jag är nämligen rätt lost, har aldrig behövt stå ut med det här förut.

💣

Zolah
0

Anticimex brukar ju säga hur länge man bör hålla sina djur borta? det gjorde dom för mig då det var ohyra på min toa. ( fast då var min toa utanför så jag behövde inte oroa mig iafl )

chelona
1

Det är Nomor som företaget som äger lägenheten har kontakt med, men de skulle höra av sig till mig inom två arbetsdagar så får jag se då. ^^

💣

emdi
0

tänk på att ha foder å din egen mat i tätslutna burkar sen efteråt om man vill undvika att få dom igen. vi fick våra genom hundfoder-från fabriken-i påsen å hem till oss. 

äckligt huvva.

/emdi

Cederin
0

Usch. Plötsligt känns vår silverfiskinvasion inte lika svår som detta verkar vara :P

Medarbetare på Naglar och Hår

chelona
0

Jag har stoppat all mat i frysen och kylen. Råttmaten är det inga kryp i, så den får vara tills dess att det är dags att flytta ut råttorna inför bekämpningen. Hur gör man med soffor, mattor, maddrasser? Sådant där som man inte kan köra i tvättmaskin? Bara att dammsuga och hoppas på det bästa eller?

💣

emdi
0

hoppas på att det snabbt blir vinter haha… för då hade jag nog ställt ut mina möbler å hoppas dom skulle frysa ihjäl de små äckliga sakerna. 

menn hmm.. textilrengöring kanske.. å dammsuga bort varje smula du kan hitta.

/emdi

chelona
0

Tydligen ska det räcka att dammsuga maddrasser och soffor och att piska mattor om man inte har ett massivt angrepp. Dessutom dör allt i en tvätt på 60 grader eller i 90gradigt torkskåp i en timme. Att ha en spindel i garderoben hjälper säkert också(go spiderbro! eat them). 

Och råttorna ska vara ute ur lägenheten i minst 24 timmar, så nu finns det i tråden också, så att det är sökningsbart ifall någon annan behöver info. Fast det kan säkert variera beroende på vad man sanerar för.

💣