Meldgaard voljär
Efter att ha letat med ljus och lykta på blocket och andra köp och säljsajter i flera månader efter en större voljär än den jag har nu som både är snygg, prisvärd, råttsäker och finns på rimligt avstånd så ger jag nu upp och börjar kika efter helt ny voljär istället.
Min budget ligger på runt 2000 kr och jag hittade denna som jag har fastnat för: http://www.zoo.se/produkter/fagel/bur-transporter/voljar/fagelvoljar-meldgaard-fagelbur-vit-90-cm.html
Min fråga är nu om det finns någon därute som har erfarenhet av denna bur? positivt, negativt?
Jag tycker mig se en relativt stor glipa vid "mittstången" och nere vid utdragslådan men jag ser så dåligt ;)
ratastrofy.weebly.com/
Den verkar bra, har själv ingen sån men jag tror inte glipan skulle vara något problem. Så som jag har gjort med min bur är att jag har kvar gallret och lägger borrismattor där (två för min bur) och sen förvarar jag resterande mattor i utdragslådan, riktigt fiffigt måste jag säga :)
Det enda problemet jag ser med den är väl att det kanske inte finns något galler under taket och då blir det svårt att hänga upp saker så som hängmattor.
Sen så är väl kanske luckorna lite små om du vill få in stora hyllplan men det går jue att få in underifrån annars.
#1 om jag köper en såhär pass stor voljär så kommer jag utöka min lilla lilla flock hanar(3 st) med 3-4 hanar till med tiden och då blev jag lite småorolig för att skulle kunna tränga sig ur när dom är småttingar :)
jag tänker att det borde gå att fästa fast bottengallret i taket med buntband istället :) men de e klart att om jag måste ha kvar det i botten pga av eventuell glipa så blir det ju lite knivigare:P
jaa precis.. lite tråkigt också kanske att det bara verkar finnas 2 luckor på långsidan.. hade underlättat om det fanns en lucka på varje kortsida också.
ratastrofy.weebly.com/
Jättefin voljär!
Du kan även få en Furet Tower levererad till dörren för 1699 danska (minus 10% om du beställer för första gången). Jag är jättenöjd med mina två.
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/ilderbur/80cm/186915
If you fight love, you're always a loser
Håller med föregående talare. FT 👍
#3 Jag står och väger lite fram och tillbaka om jag ska köpa en FT eller en voljär av den typen i länken.
voljären är sjukt mycket snyggare och skulle smälta in mycket bättre här hemma. men det struntar ju iofs råttorna i ;)
ratastrofy.weebly.com/