Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 417 ggr
The_Rat
0

Ja må de leva, ...

Idag fyller mina råttor ett år! :)

*Vet inte vad jag kan baka till dom* =)

Nutiz
0

Grattis!
Gör pannkakor till dem :)

The_Rat
0

:) Tack

Ska man använda det vanliga receptet? Eller ta bort nått från ingredienserna, som e onyttigt för dem ? :)

Nutiz
0

#2: Ta bort saltet och sockret, annars är det bara vanligt recept på pannkaka :P

Jaag
0

Grattis Grattis!

The_Rat
0

Tack igen =)

darkness
0

Grattis Grattis får man väl säga då =D

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

The_Rat
0

Tackar =)
Jag har faktiskt bakat pannkakor till dom :)  de tyckte att det var jättegott =)

Ninja
0

Grattis! Har du inga bilder på födelsedagsråttisarna?

The_Rat
0

Oj :) justdet, tänkte inte ens på det.. gör några lite senare :P

The_Rat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1

The_Rat
0

The_Rat
0

The_Rat
0

The_Rat
0

Ninja
0

Åh, pew! Så fina de är! Kyss

The_Rat
0

Tack, hihi! :)

Fast på den ena finns det mycket skabbsår, och även små röda prickar (men det är inte löss, dom rör inte på sig). Men ska ändå gå till veterinären imorrn, så hoppas att dom blir friska…

Jag misstänker att de har varit skabbsjuka omkring 2-3 månader Ledsen Jag vet att jag är en dålig råttägare… Jag trodde att en skabb"plupp" kommer att gå bort när det var i själva början, men sen så undersökte inte jag dom på länge (o de kliade inte heller) , och till slut har det blivit mycket värre… O skinnet på den ena (som har mycket mera skabbsår än den andra) har blivit rosaktig… 

Jag skäms så mycket Gråter

Ninja
0

Det är inte så lätt att veta att det är skabb. När jag först upptäckte att mina råttor hade småsår förut trodde jag att de bråkat. När jag inte märkte något kivande i buren och såren satt på väldigt suspekta ställen (haka, kind, nacke) så gick det upp för mig att det troligen var skabb.. De kliade sig inte heller mer än vanglit så att jag såg det. Men det gick över med en stronghold-behandling så jag är nöjd! :D
Har man inte haft skabb förut så är det inte alltid det första man tänker på. Man blir inte automatiskt en dålig ägare för det. Du ska ju ta dom till veterinären, eller hur? Då bryr du ju dig och är beredd på att ge dina råttor den vård de behöver. Precis som en bra ägare. :)

The_Rat
0

Ninja, tack för ditt stöd. Det kändes lite lättare när man fick säga det som man hade på samvetet…

Linda87
0

Vad är en stronghold-behandling förnåt?

Mezzzanina
0

Man kan också göra majsplättar till råttorna.Det är en ganska vanlig indisk maträtt.Man lägger helt enkelt majs i plätt-pankaks smeten.Men se upp med salt och kryddor bara!

Ninja
0

#19 Stronghold är ett receptbelagt medel man droppar i nacken på djur. Det dödar flera typer av inälvsparasiter och ohyra, men det är såvitt jag vet vanligast att man använder det mot skabb.
Eftersom endast receptbelagda medel fungerar på skabb så måste man ta råttorna till veterinär om man misstänker det, Loppor och löss kan behandlas med receptfria läkemedel. (även om receptbelagda är de mest effektiva även när det gäller dom odjuren)