Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 585 ggr
Quihnn
0

Uppfödare sökes!

Hejsan :3 

Tänkte höra om det finns någon uppfödare nära Eskilstuna?

Söker två hanar!

Stop climate change, before it changes you

JoySurrender
0

Jag finns i Skåne men transport brukar inte vara ett problem.

De som anmält intresse vill mest ha honor, så det kan bli lite hanar över - vet inte könsfördelningen än.

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

Quihnn
0

Oh okej ,v, vet du hur man ordnar med transport? Brukar det kosta ? Antar att det är människor som har vägarna förbi så att säga?

Vilka färger kommer det bli och etc :D vart lite nyfiken.

zickan
0

Finns i Västerås och tar kull ibland. Har en nu men vet inte hur många som är bokade. Men kan tänka mig sätta en av dom och en hane på 3 mån hos dig på foderavtal. Finns tre siames dumbo på gotland jag kan ta med när hämtar mina snart. finns Kull på 13 i sthlm efter min hane, samma där. Transport till Västerås kan lätt fixas.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Quihnn
0

Hm västerås är lite långt ifrån mig. Men inte allt för långt bort. 
Vad menas med foderavtal? 

Oj ja jag behöver bara två stycken haha, men tar du emot pengar då i gengäld att du är transport c= ?

JoySurrender
0

#2 Ja, folk som har vägarna förbi. Jag åker till och från Stockholm och till och från Örebro då och då, till exempel. Man brukar få betala en liten slant (50-100?) för transporten.

Min kull är Deadwoodkullen, som har en egen tråd här. Där väntar vi oss rubl, ev med lite vitt på magen, samt sm och hi i rublp, en del black-eyed, alla släta och troligen alla toppörade.

Vi planerar en kull med väntat beige och fawn, rex och släta, alla dumbo, senare i höst.

Men det finns ju fler som har kullar!

Glamråttan

zickan
2

Nej jag ska själv hämta från både kullarna och kan ta med hit gratis. Är ändå samarbetskull där jag äger ene föräldern. Mena inte ta alla ;). Skrev bara tips på vad som jag vet. Eskilstuna till västerås med tåg eller bil är inte så långt :). Betalar du biljett kan jag erbjuda åka och lämna av från västerås. Foderavtal är mest som med hund på foder. Jag äger den eller viss rättighet. Råtta bor hos dig livet ut och du står för det. Men beroende på vad man har med i avtalet gäller div saker. Nu är jag mest ute efter att ha bra koll på dom. Dvs de får inte säljs vidare, då ska de åter hit. De får inte lånas ut på avel då denna rättighet äger jag. Och om jag önskar får jag låna in dom på avel. Råttor jag sätter på foder är gratis och pga tidigare strul kommer avtal skrivas som skydd för både parter.

Quihnn
0

Jaha oj c= vad tjänar du på det? Alltså om jag nu skulle göra ett foderavtal med dig (om du nu skulle ha en kull). 

När tänkte du åka ?

zickan
3

Det jag skrev. Seriös uppfödare hänger inte allt på pengar. Jag sätter mycket på foder för att kunna kräva mer. Dvs låna in för avel. Att de inte säljs iväg och man tappar kontakten på hur de blir som vuxna. Jag kanske inte vill att de avlas på hur som och med foderavtal kan jag enklare ha koll. Att ha seriös uppfödning kräver kontroll på hur linjerna utvecklas. Hur länge de lever osv. :)

Quihnn
0

Okej jo kan tänka mig att det är skoj =3 jah jag är ju inte så mycket för att få ungar så mig behöver man inte vara orolig över. 

Låter som en rolig hobby :D du måste få väldigt mycket kontakter genom detta!

JoySurrender
2

Man får nya vänner som man aldrig hade träffat annars!

Glamråttan

Quihnn
0

Kan tänka mig :D