Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 900 ggr
ratuoi
3

Råttägare

Okej, lite off topic….. men något jag undrar är om någon råttägare här på ifokus är diagnostiserad med asperger eller schizoid personlighetsstörning? (eller ngn annan psykiatrisk diagnos för den delen).

Medarbetare på Social fobi iFokus

[Dimar8]
1

Jag har ADHD, asperger och touerettes 👋

Melissa V
0

asp och add här

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Emmieline
0

AD/HD och har depritson diagnos och manodeppresiv. 

plus muskelsjuk =)

kigon
0

Social ångest o /

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Zolah
0

ADHD och AS här , något som brukar faktis vara rätt vanligt bland råttmänniskor vad jag uppmärksammat

ratuoi
7

Åh, okej!!

Jag har flera diagnoser men utreds och misstänks nu också för bl a asperger och schizoid.

Tyckte jag såg någon här med schizoid personlighetsstörning förut vilket är en ovanlig diagnos samt påminner mycket om asperger syndrom, så jag vet inte, fick för mig att det kan vara så att det är vanligt bland råttägare med just liknande diagnser och svårigheter.

Hur är erat förhållande till era råttor?

För mig så är mina råttor verkligen ett sk "specialintresse" som övergått till besatthet. Jag älskar min hund och råttor precis lika mycket, men jag är inte besatt av just hundar i överlag så att säga.

Råttorna spenderar jag mest tid med, jag observerar allt dem gör och läser på om dem hela tiden. De slutar inte att fascinera mig och intresset svalnar aldrig.

Råttorna är i princip allt jag har i tankarna oavsett vart jag är och vad jag gör.

Jag älskar mina råttor mer än människor vilket kanske låter sorgligt, men jag isolerar mig hellre med råttorna än umgås med vänner.

Är det någon annan som är som jag?

Medarbetare på Social fobi iFokus

Lilith
0

Tidigare borderline, panikångest och social fobi. Numera har jag cyklotymi (kort sammanfattat, "lindrig" bipolär).

viggomann
1

Frågan är ju också vem som är "frisk", finns ju studier som tyder på att det är 17% av en befolkning som klarar sig genom livet utan att drabbas av en psykisk sjukdom (lundbystudien). Här i hemmet har vi tre råttor, en depression och med ADD och en katt som nog e lite schitz  :)

Anothername
0

Add och depression.

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

turbopsyk
0

Det enda jag har är OCD, men annars är jag "frisk". Haha, eller vad man ska säga 😃

I'm not crazy. My reality is just different from yours.

[[Mellebelle]]
0

Adhd deppretion/ångestsjukdom vet inte om de tillhör samma men här e jag!

[1UpShroomish]
0

Asp, depression och social ångest.

Lamina
0

AS, men har just startat en utredning för att se om den diagnosen stämmer. Det är jag rätt säker på att den gör. Men tror att det kan finnas lite annat inblandat.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Malin653
0

Koncentrations svårigheter, läs och skrivsvårigheter ( inte dyslexi men en fjärde del av det), tar längre tid för mig att lära mig saker och ting och ångest.

dyoxide
1

ADHD så det räcker och blir över, någon sorts panikångest, har tidigare haft någon form av depression men nu mår jag mycket bättre på den fronten 🙂 är lite OCD av mig också, haha… Det är ju ingen störning eller så, men är väldigt, väldigt blyg av mig också.

kundvagnsgnu
0

Add och sånt här!

elut
0

dyslexi och tvångstankar

zickan
0

Har adhd på papper men märker av lite annat också. Inget som stör så mycket så jag har inte gjort tester för det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

JoySurrender
0

Har också ADHD, diagnos för ett år sen - som vuxen alltså.

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

Zakaraa
0

Har diagnostiserad Social fobi och väntar utredning för asperger, kallas förhoppningsvis nu efter alla semestrar..

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Fjordell
1

Har ingen diagnos, men jag misstänker lite ditt som datt faktiskt. Inget direkt störigt, men jag vet att många tycker jag är lite annorlunda, vilket faktiskt brukar uppskattas av de flesta som tycker jag är väldigt lättsam att ha att göra med :)

Har till och med frågat mamma om jag har någon diagnos som hon inte talat om för mig eller så, haha. Hade varit intressant att genomföra några slags test/undersökningar för att se VAD jag har, om jag nu har något.

emdi
1

höstdepp, men annars rätt frisk=)

men flummig å uppe i det blå i tankarna…

/emdi

kundvagnsgnu
0

Haha, alltså intressant att det är så mycket bokstavsbarn här!