lättströ?
Istället för att köpa kutterspån till mina nya marsvin valde jag att köpa ett strö på granngården vid namn Lättströ, det ska vara dammfritt vad jag vet så varken jag eller marsvinen bör reagera på det. Men då undrar jag om jag till och med kan ha det till råttorna. Har du använt lättsteö? Åsikter? Är det något annat ang lättströ som gör att det gör undvikas till råttor? Kunde på det ocb luktade/sniffade intensivt och inget damm allt vad jag kunde känna av. 20kg för 149kr är ändå ett helt okej pris så kan jag ha det till råttorna också skulle det vara toppen! EDIT Lättströ av Hampa är det som detta är :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Hade det till mina råttor innan i alla fall. 🙂 Skräpade väl kanske en del så det beror nog mycket vad man har för bur. 😛
Det är ju hampaströ så det ska inte vara något negativt med det.
#1 ja jag har ju alspån till råttorna nu så skräpmässigt blir det ingen skillnad :) Jaha! Är hampa och lätt samma strö alltså?
#2 Jag tror ju alspån eventuellt kan ha bättre uppsugningsförmåga men när du ändå har lättströ hemma kan du ju pröva.
Jo lättströet ska vara hampa. Borde stå på förpackningen. 🙂
#3 nja alspån suger inte upp alls så tveksamt att lätt skulle vara Sämre :P Vad jag sett står det bara Lättströ me får titta när jag går ner i källaren :)
#4 Haha jaså, men då är det ju helt klart värt att pröva. Har haft det till mina kaniner och det funkade bra och var mjukare än jag trodde, så då hade jag till råttorna ett tag och nu även som bottenmaterial till fåglarna och hamstern. Tycker det helt klart är prisvärt.
#5 härligt! :) Heh.. i liten text stld det: lättströ av hampa :p