Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 455 ggr
Zolah
1

[OT] ARGH!

Lyckades just spruta apelsin saft i ögat när jag åt en apelsin, jag är inte bäst idag :P 

Annars så har jag jäkligt tråkigt, sitter och verkligen försöker hitta saker att göra. Hunnit starta en artikel om hur man rengör råttbur, surfat runt … etc etc. 

Det är min sista dag på radion och jag måste vänta här tills min pojkvän är klar på stan, så det blir att sitta här och ta trådplats. 

vad gör ni då?

[Dimar8]
0

Själv sitter jag i soffan med råttisarna och gosar, väntar på att få klippa klorna lite, vilket Devil är kämpig med haha!

Zolah
0

Jag ska serva mina råttor idag också, fixa buren etc :) skulle bada dom också men jag har ingen barnolja kvar. Rädd att svansarna blir torra :/

[Dimar8]
0

Hm.. Bada dom kanske jag också skulle passa på att göra!.. Åh, finns det ingen annan kräm/olja att smörja in dom med?:(

Zolah
0

Inget som jag har, om inte jag ska ta matolja på dem haha ^^ 

annars har jag bara parfymerade saker hemma, en norsk handkräm. Men det kan dom säkert bli knasig i magen av :/

Alenzi
0

Matolja kan du väl ta, så länge den inte är kryddad (hihi, vitlöks- och basilikaosande råttisar, det vore väl nåt?)

Zolah
0

Tror du det? har fått för  mig att det inte ska hjälpa så mycket.
Hehe, pizza råttor x3 

Om man har en råtta med lungproblem ( det är antingen myco eller nåt annat, medicinering funkar inte ) bör man strunta att tvätta honom? han har rätt mycket porfyrin fläckar i pälsbotten så tror det skulle vara bra att få bort. Kanske går bra så länge jag ser till att han  blir torr snabbt och inte nerkyld?

Melissa V
0

Ta en vår trasa och torka av de värsta istället. Slipper den lille bli genomblöt

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Zolah
0

Vet inte om det går lika bra på honom, han är rexxad. - kliar sig på hakan - 

Kommer få hem en ny kille imorgon, så tänkte att ett bad ( det var ett tag sedan ) hade inte varit dumt heller för den delen ^^ 

Gud, jag är så uppskruvad. Jag är jätte nervös/exalterad över bäbisen samt att jag är nervös över skolstart på måndag, plus att jag känner mig lite ledsen över att sluta på radion :/

Melissa V
1

många känslor att hantera :/ 
Ge ett bad och håll honom varm tills han är helt genomtorr. Gnugga med en handduk så får han även igång cirkulationen.  

Du får se de positiva i det, de som du ser fram emot :)

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Zolah
1

Yes, får se till att göra så. Och sedan massera in lite matolja på svans och tassar 

Jo, men jag blir inte mer 'lugn' för det. Lättast skulle vara om jag kunde komma hem och få utlopp på allt jag ska göra, burstädning etc.

deeremf
1

Sitter i skolan på HIST i Norge och lyssnar på introduktion till Audionom (Audiograf här) eller ja nu har vi rast till halv sen är det på'n i 45 min.

Kom också på världens idè på gratis parkering i en stad där det inte existerar, parkerar min skoda bil på p-platsen till skoda som ligger precis brevid skolan, en skoda utanför skoda är som ett löv i skogen, inget onormalt. ;)