Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 1902 ggr
[Emelie321]
5

Den bästa bilden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag tänkte pröva med en ny bildtråd. Det skulle vara roligt att se allas favoritkort genom tiderna! 🙂Eller ett av dom om det är svårt att välja.

Valet av kort behöver absolut inte betyda att man har en favoritråtta/råttor (För vem kan göra skillnad på sina älsklingar? 😃), men att kortet i sig blev väldigt lyckat rent fotomässigt, eller också känslomässigt!

Skriv gärna en motivation till valet av kort också 🙂

* * *

Jag börjar med ett kort på Ralf. Det här är det enda kortet jag har lyckats ta på en av mina råttor i närbild där han/hon tittar rätt på mig och fokuset hamnar mitt i ansiktet, och som inte blev suddigt.

Dessutom hade Ralf då precis blivit kvitt sina mycoplasma symptom efter en antibiotika kur, och både han och jag var så himlans glada!! 🙂 Bilden togs i början av år 2009.

BellaLjungberg
5

Yoshi
Obeskrivligt söt!

Har fått många bra bilder på mina rådisar, men denna är helt underbar. Tog denna i februari :)

malin.maria
8

Frank och Sam flirtar och myser ;)

Vänliga Hälsningar

Malin

[igivearatsass]
7

En bild på Siri som bäbis hon var helt omöjlig att ta kort på blev alltid ett vitt sträck på kort men här e första bra bilden haha älskar hur hon käkar, inga små tuggor direkt;)

SoWiierd
6

Här är en bild på Mio, som jag blev riktigt nöjd med, eftersom hon inte brukar vara stilla när jag försöker fota henne…haha^^

MoaL
12

Oj.. Jag har flera favoritbilder, som är favoriter av olika anledningar. Får man bara posta en bild? 😃

Här är i alla fall en av mina favoriter, på Haren och tre av hennes döttrar som egentligen var gott och väl avvanda, men som ändå låg och småsnuttade för att det väl bara var mysigt. ❤️ Ingen favorit för att det var en bra tagen bild, utan för att de helt enkelt var så vansinnigt söta och fina.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[melinih]
7

Här är min Mickey. Han är min fotomodell, jätterolig att fota för han blir oftast bra och sitter still precis som om han fattar grejen! Denna bilden är min favorit, för det ser ut som att han verkligen ler med hela huvudet… Min lilla rädisa.

[melinih]
0

#5 så söt, jag älskar små bebistassar!

kolpa
8

Detta är EN av mina favoriter…. Jag har så otroligt många:) Tudor på bilden ❤️

zickan
18

Jag har väldigt många bra bilder som har ett stort känslomässigt värde som jag är nöjd med. Här är en av dessa bilder. 
Råttan betyder väldigt mycket för mig och att ha hunden med avspeglar bara hur goa både är mot varandra.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

sooooooofie
18

Här är en bild på Loui aka Tjockisråtta som jag tog i höstas, nån vecka innan hon gick bort :/ Tycker bilden är så gullig ❤️

turbopsyk
2

En bild på min nyfikna Pimpim :)

I'm not crazy. My reality is just different from yours.

Apootie
8

Det här är en av de bästa bilderna jag har. Jag tycker den är mysig. Har några fler mycket bra bilder också…

På bilden är det jag och en av mina första (och nuvarande) råttor, Totoro. Som har blivit en riktig kelgris.

Juliastrom
6

En av mina (MÅNGA) favoriter =)

Första gången då min älskade Mörker faktiskt gav mig en puss, i förbifarten ;) Hon har liksom inte tid eller lust annars förstår ni!

Juliastrom
8

Även denna då det är ett minne jag ALDRIG kommer att glömma, första gången hon slappnar av med mig, dock i sin bur men ändå, det ger mig tårar i ögen fortfarande. Hon gosknastrade en bra stund innan hon faktiskt somnade!

GeishaoChick
4

Älskade Millan som myser med min pojkvän, inlindad i ett lakan <3

[lucke]
10

Nami och mitt ena syskonbarn tar en paus i äppelträdsklättrandet- jag tycker om bilden för att den visar den fina relationen mellan råtta och människa❤️

AliciaRing
3

Stig och Elvis ligger och myser. :)

Stig Elvis Rufus Långsvansar <3

Mapel
13

Kunde inte välja men detta är en av mina favvobilder, tog den för några veckor sen. Bara älskar den minen!

Cederin
2

Denhär bilden älskar jag och har agerat bakgrund i telefonen länge! Edit: nu hamnade den på fel håll, aja! :)

Medarbetare på Naglar och Hår

[melinih]
0

#19 Söta! Vad har du för bur, och var har du hittat de fina hängmattorna? :D

Cederin
0

#20 Visst är dom! :D Det är en Savic Zeno 2, och hängmattorna är hemgjorda med enkla städdukar, har gjort en tutorial på min blogg där du även kan läsa om buren om du vill!

Medarbetare på Naglar och Hår

Mezzzanina
9

Jag har många bilder som jag tycker mycket om på mina och på  andras råttor.Men på just den här bilden så har jag fastnat för lilla Matekonis blick.Hon ser så underbart söt ut i sina lilla favoritkruka!

Hexadermia
3

Jag har kommit på hur kattleksaker fungerar perfekt på råttor. En plushkub med pälsbollar m mynta är en hit. De slaktar bollarna direkt och slänger ut stoppningen, sen lägger de sig inne i kuben. Jag har den ut och in så de har myspälsen på insidan. Har lyckats trycka i en fullvuxen råtta och 2 halvstora. (bifogar animerad gif)

Elinisa
16

Skulle vilja välja flera bilder. Dethär är iaf min favorit. Lille Tore som är i himlen nu.

Anledningen är väl eg bara att han är hur söt som helst. Hans blick, pose& gulliga lilla mage. Vill bara plocka ut honom ur fotot! :-)

:')
0

Åh vill ha råttor nu :(

StillaSinnet
2

Jättesvårt att välja en favorit bild…jag fotar MASSOR och har många knivskarpa bilder, men det räcker inte. Det ska finnas en känsla i dem också.

Det här är inte min första råtta, men min första efter ett uppehåll på nästan 15 år och bilden symboliserar den otroliga glädje och kärlek jag kände till Bubblan ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2

jag vet inte om man får…men jag vill så gärna klämma in en bild till. På Izidor som kommit mig så nära. "Problembarn" brukar fastna i hjärtat. Den här killen har tydligt visat mig under en längre tid att han inte trivs med sina vänner. inte förrän nyligen har jag accepterat att han vill bo ensam. Det gör att han får massor med bonustid med mig istället och vi jobbar sakta men säkert upp förtroendet oss emellan. När en sådan kille slutligen somnar i knät, då känns det i hjärtat ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

naaw
5

Det här är en av mina favoritbilder just nu. Wille och Billy är de två jag har kvar just nu, och det här är nog en av de få bra bilder jag lyckats fånga dem båda två på :)

Bananbullar
3

Jag har väldigt många bra bilder, men den här bilden betyder någonting alldeles särskilt för mig.
På bilden är Tander när han är med oss en av många husvagnssemestrar och springer runt i selen. Tander kunde inte bo tillsammans med andra råttor på grund av aggresivitet, och jag var den enda människan som han kunde acceptera helt. Vi två fick ett speciellt band mellan oss och jag tror inte att jag kommer få återuppleva det igen. Jag tror han blev glad när vi slutade försöka föra ihop honom med en kompis och han fick bli en ensam råtta - för det var precis det han ville.
Tander följde med oss överallt. När vi var på husvagnssemester med familjen så följde han med och blickarna vi fick på campingarna när vi sprang omkring såhär var oslagbara. 

Tanders liv fick ett plötsligt slut när han en kväll blev jätte dålig och enligt misstankar drabbades han av hjärnblödning och fick akutavlivas. Men jag kommer alltid bära kvar minnet av min lilla grabb. ❤️

UrchinFamiljen
5

En av många favoriter. Lille Fingal som tänker hoppa till buren, lite synd bara att det inte var någon bra fokus.. :)

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Mika-S
2

Det här är en av mina favorit bilder. Bilden är på min "heart rat"  när hon endast var 2 månader gammal.  Hon betyder verkligen supermycket för mig och vi har en väldigt speciell relation som inte kan beskrivas med ord. Utan Lingon skulle jag ligga under jord nu..

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

[ElinTjej]
0

#25 Jag håller med fullständigt LÄNGTAR verkligen efter råttor!!! 😭

[mitzylinnea]
2

Tycker att dennna bild är sååå söt på mina dumborådisar, Eddie o Slash <3 dom va 6 veckor på bilden o den togs förra året vid midsommar :)

Charlott_
1

#19 Ser att Ikea's filtar är poppis. Samma här hemma. Toppen bra, 10kr/st :D

RaGooN
2

Jag har ju ett gäng väldigt vackra bilder men jag börjar med en bild på min första planerade kull. En otroligt vacker bild. Tyvärr blev den lite suddig. Den är tagen år 2010.

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

RaGooN
3

Och så får jag ju bara inte glömma Mor och Dotter bilden på Curry och Hina. Tagen år 2011.

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

PhotosForLife
7

Älvira Äppelskrutt

Ratzo
3

Min favorit just nu.

I can't drown my demons, they know how to swim.

Skogsmongot
3

Det här är Totte som blickar ut över sjön. Älskar det här kortet för att allt kändes helt rätt då när vi låg där i hängmattan, jag och råttorna❤️

KastKatt
0

#17 omg har du sytt kuddar till dem? Så himla bra ide!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

KastKatt
2

Det var jättesvårt att välja men denna är nog en av mina favoriter. Akira brukar ligga så här, eller helt på rygg och tycker det är så mysigt att se att han är så avslappnad.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Helenaw87
4

Min allra första råtta, Bubblan.
Tyvärr är bildkvaliten kass då det är ett foto av ett foto 🌺

Detta är den bästa bilden för mej

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

elut
5

Min fina Bailey ❤️

WarMinerTool
1

Har inte tagit så många bilder…

Men här är min bästa hittills!

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

AliciaRing
2

Här är en av alla mina hundratals bilder som jag är ganska så nöjd med. :) Det här är Elvis :)

Stig Elvis Rufus Långsvansar <3