Den bästa bilden
Hej!
Jag tänkte pröva med en ny bildtråd. Det skulle vara roligt att se allas favoritkort genom tiderna! 🙂Eller ett av dom om det är svårt att välja.
Valet av kort behöver absolut inte betyda att man har en favoritråtta/råttor (För vem kan göra skillnad på sina älsklingar? 😃), men att kortet i sig blev väldigt lyckat rent fotomässigt, eller också känslomässigt!
Skriv gärna en motivation till valet av kort också 🙂
* * *
Jag börjar med ett kort på Ralf. Det här är det enda kortet jag har lyckats ta på en av mina råttor i närbild där han/hon tittar rätt på mig och fokuset hamnar mitt i ansiktet, och som inte blev suddigt.
Dessutom hade Ralf då precis blivit kvitt sina mycoplasma symptom efter en antibiotika kur, och både han och jag var så himlans glada!! 🙂 Bilden togs i början av år 2009.
Yoshi
Obeskrivligt söt!
Har fått många bra bilder på mina rådisar, men denna är helt underbar. Tog denna i februari :)
Oj.. Jag har flera favoritbilder, som är favoriter av olika anledningar. Får man bara posta en bild? 😃
Här är i alla fall en av mina favoriter, på Haren och tre av hennes döttrar som egentligen var gott och väl avvanda, men som ändå låg och småsnuttade för att det väl bara var mysigt. ❤️ Ingen favorit för att det var en bra tagen bild, utan för att de helt enkelt var så vansinnigt söta och fina.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#5 så söt, jag älskar små bebistassar!
Jag har väldigt många bra bilder som har ett stort känslomässigt värde som jag är nöjd med. Här är en av dessa bilder.
Råttan betyder väldigt mycket för mig och att ha hunden med avspeglar bara hur goa både är mot varandra.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#19 Söta! Vad har du för bur, och var har du hittat de fina hängmattorna? :D

Jag har kommit på hur kattleksaker fungerar perfekt på råttor. En plushkub med pälsbollar m mynta är en hit. De slaktar bollarna direkt och slänger ut stoppningen, sen lägger de sig inne i kuben. Jag har den ut och in så de har myspälsen på insidan. Har lyckats trycka i en fullvuxen råtta och 2 halvstora. (bifogar animerad gif)
Åh vill ha råttor nu :(
//Nike
Jättesvårt att välja en favorit bild…jag fotar MASSOR och har många knivskarpa bilder, men det räcker inte. Det ska finnas en känsla i dem också.
Det här är inte min första råtta, men min första efter ett uppehåll på nästan 15 år och bilden symboliserar den otroliga glädje och kärlek jag kände till Bubblan ❤️
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
jag vet inte om man får…men jag vill så gärna klämma in en bild till. På Izidor som kommit mig så nära. "Problembarn" brukar fastna i hjärtat. Den här killen har tydligt visat mig under en längre tid att han inte trivs med sina vänner. inte förrän nyligen har jag accepterat att han vill bo ensam. Det gör att han får massor med bonustid med mig istället och vi jobbar sakta men säkert upp förtroendet oss emellan. När en sådan kille slutligen somnar i knät, då känns det i hjärtat ❤️
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Jag har väldigt många bra bilder, men den här bilden betyder någonting alldeles särskilt för mig.
På bilden är Tander när han är med oss en av många husvagnssemestrar och springer runt i selen. Tander kunde inte bo tillsammans med andra råttor på grund av aggresivitet, och jag var den enda människan som han kunde acceptera helt. Vi två fick ett speciellt band mellan oss och jag tror inte att jag kommer få återuppleva det igen. Jag tror han blev glad när vi slutade försöka föra ihop honom med en kompis och han fick bli en ensam råtta - för det var precis det han ville.
Tander följde med oss överallt. När vi var på husvagnssemester med familjen så följde han med och blickarna vi fick på campingarna när vi sprang omkring såhär var oslagbara.
Tanders liv fick ett plötsligt slut när han en kväll blev jätte dålig och enligt misstankar drabbades han av hjärnblödning och fick akutavlivas. Men jag kommer alltid bära kvar minnet av min lilla grabb. ❤️
En av många favoriter. Lille Fingal som tänker hoppa till buren, lite synd bara att det inte var någon bra fokus.. :)
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
Det här är en av mina favorit bilder. Bilden är på min "heart rat" när hon endast var 2 månader gammal. Hon betyder verkligen supermycket för mig och vi har en väldigt speciell relation som inte kan beskrivas med ord. Utan Lingon skulle jag ligga under jord nu..
Sajtvärd för Valp & unghund
Mvh Mika
#25 Jag håller med fullständigt LÄNGTAR verkligen efter råttor!!! 😭
#19 Ser att Ikea's filtar är poppis. Samma här hemma. Toppen bra, 10kr/st :D
#17 omg har du sytt kuddar till dem? Så himla bra ide!
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Det var jättesvårt att välja men denna är nog en av mina favoriter. Akira brukar ligga så här, eller helt på rygg och tycker det är så mysigt att se att han är så avslappnad.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Här är en av alla mina hundratals bilder som jag är ganska så nöjd med. :) Det här är Elvis :)
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3