Odd Molly
Idag fick jag hem min första råtta. Hämtade henne hos Zickan idag på förmiddagen. Har väntat väääldigt länge och det känns väldigt kul att jag äntligen är råttägare 😃
I den här tråden tänkte jag ladda upp lite bilder på henne.
Först ska ni få lite snabb information:
*Namn: Odd Molly - Molly.
*Ålder: Född 11Maj 2013 så alltså…runt 3 månader.
*Färg/teckning osv: Agouti slät toppörad
Så, här är mina försök till bilder, hon är väldigt snabb haha 🤪🌺
//Nike
ge mig din kamera.. man får så fina bilder med den 🤤 så söt liten tös!
#4 Jag är lyckligt lottat att ha en pappa som har mottot "Ska man ha så ska det vara bra" 😂
Ja hon är så söt 😍
//Nike
sötnos!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Åh fy vilken sötis! Hur ser buren ut?:D
så vacker hon e<3
Du är så sjukt duktig på att ta bilder! och så har du ju en fantastiskt fin modell😍
#7 Jag har en https://www.google.se/search?gs_rn=22&gs_ri=psy-ab&tok=9GucvM7UNJLVZ-vVTGA8Ag&cp=8&gs_id=9x&xhr=t&q=savic+freddy+2&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.49784469,d.bGE&biw=1173&bih=554&um=1&ie=UTF-8&hl=sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&authuser=0&ei=bSP0UaiYE-iB4ATXrIDIDg just nu till henne men när alla tre är här ska det få flytta in i min FT :)
#8 Ja 😃
#9 Åh tack! 🌺
//Nike
#10 Länken funkar inte? Jag kommer till googles startsida :(
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
Åh vilken sötnos! Helt underbar! Älskar första bilden. Och hon springer redan högbent ser det ut som på andra bilden! Ofta brukar det vara en smygande gång och ganska tryckt mot golvet när de är lite osäkra och sen när de är säkra på sig själva så är det nästan som om de överdriver och typ tassar på klospetsarna bara för att 😂
Ska bli kul att följa! Men kunde inte öppna länken till buren :(
Thihi ja hon är speedad och hon ska med våld upp högst upp på min FT och sedan ner, och upp, och ner och upp…
Hm, sjs buren hon bor i nu är en savic Freddy :)
//Nike
Men naww vad söt! Världens (näst) sötaste råtta! ;)
http://ask.fm/JessicaReips
Vad heter hon i stamtavlan? :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#15 Jean D'arc :)
//Nike
Ooh fina Jean :D hon verkar super, du har fått en väldigt bra förstaråtta!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#17 Ja verkligen
Just nu ligger hon och myser på favoritstället. Hon har varit ute och sprungit och utforskat i nästan två timmar så nu vill hon sova :)
Om ni höjer ljudet så hör man hur hon knastrar!
//Nike
Åh, när jag är här inne så längtar jag ännu mer hem till mina töser (är just nu hos pojkvännen). 😍
#20 Verkligen! De har sanna sätt att alltid vara hög på benen ser det uts som!
//Nike
Blä på dig Zickan ;P Kan ju inte ha hanar :P Annars hade jg ju nappat direkt:P
Gud vad söt! Grattis! 🙂Första bilden är helt underbar, vilken liten fotomodell! 😃
Hahaha ännu en gäsp bild :). Hon är bra på att vara sömnig efter sina hyss
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#25 Tack! Ja hon är för söt!
#26 Gäspar hela tiden haha :')
//Nike
Haha.. Gullis! Hon är mycket lik sin moster som jag har hemma, by the way.. hon heter även hon Molly.. Men kallas oftast monster, då hon är just det, ett monster! Molly monster!!!! 😃
Hoppas du kommer trivas med tjejen lika mycket, som jag gör med syskonen.. Har en bror och en syster hemma här!!! ❤️
Haha nej vad roligt! Ja, jag trivs redan, hoppas bara att hon ska bli lite gosigare med tiden ^^
//Nike
#29 det tror jag nog hon blir.. lilja systern ville ha några dagar på sig för att känna in nya miljön och folket runt henne innan hon slappnade av.. nu är hon gudomligt go! Brodern han valde mig direkt och har varit min bebis sedan dag 1! Men du ska se att det kommer! 😉
Idag när jag snodde henne sovandes ur hängmattan kunde vi gosa lite innan hon insåg att hon var ute och fri…..haha.
Passade på att försöka ta lite kort 😂
Först tar vi lite stolklättringsbilder (<-----bra svenska)
//Nike
Hon vill mer än allt annan in i min garderob….men det får hon inte 😃
//Nike
Och sist en egentligen dålig och suddig bild men jag tycker den visar hennes personlig het så bra så jag gillar den 😛
//Nike
Kommer kännas tomt utan Molly imorgon när hon flyttat. Hon är verkligen speciell. Min aldra första råtta fick jag bara äga i 3 veckor. Hon får det bättre hemma tillbaka hos sin flock. Kommer sakna henne så mycket min lilla knasboll 😕
//Nike
Man hinner skapa band på någon dag bara, kommer vara tomt ett tag men du får tänka att dina små inte behöver den där pressen och att Molly får sin gamla flock. Hon får det bra hos sin uppfödare så det kanske är en liten tröst också :)
Vilka fina bilder på en söt råtta!
Har läst din andra tråd nu, så tråkigt att det inte fungerade.
If you fight love, you're always a loser
#38 Ja det känns skönt för henne och mig.
#39 J hon är vacker! Ja väldigt tråkigt :/
//Nike
va? ska du ge tillbaka molly? =O