Burinredning Ullared?
Hejsan allihopa, jag ska snart till billiga Ullared! Är det någon av er är som har varit där, isåfall har dem något man kan ha till råttornas inredning, tänkte att ifall ni vet något speciellt som ni har köpt därifrån? Och har de en djuravdelning där? ^^ aldrig varit där så det blir första gången för mig:)
Deras djuravdelning för smådjur SUGER! Jag var där för någon vecka sedan och skulle hitta massa roliga saker till mina råttor.. Näe fy. Dem har pyttelite hamster och kaninmat, spån och matskålar. Mer hittar du inte. Mesta av avdelningen består av hästsaker, sen hund och katt. Jag kom därifrån med en matskål, inget annat då deras burmaterial var slut. Jag rekommenderar att du hellre sparar dem pengarna till en tripp till Ikea. :)
I'm not crazy. My reality is just different from yours.
#1 jaha vad tråkigt, ja vi ska dit iallafall men det kanske inte blir så mycket handlande till råttorna :/
Annars var det billigt på Ullared?
Var på Ullared för nått år sen och blev väldigt besviken. Fanns typ ingenting och billigt var det inte! Och mycket mindre än jag trott. Men beror väl på vad man letar efter kanske. De hade billiga underkläder iaf, haha.
#4 haha då får jag väl ha underkläder för några tusen. Haha nej men det är ett tag kvar tills jag ska dit hoppas på att dem har något jag tycker är kul:)
Man behöver ju inte gå på djuravdelning för att hitta saker till djur dock :) Kolla i kök, städ och wc avdelningen så kan du säkert hitta roliga saker. Aldrig varit där själv så ka tyvärr inte hjälpa mer
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Billiga kläder och grejer är det ju, men att handla till råttor där fanns verkligen ingenting! Dem har ju mest heminredning (tavlor, dekoration m.m), mat, smink och kläder. Sen resten är ju sportgrejer, massvis med hästsaker, hyffsat med hund och kattsaker och sen ingenting i princip till smådjur. Lika dyrt som i en zoobutik är det så jag blev grymt besviken då jag hade massa grejer jag ville köpa där till bebisarna 😕
I'm not crazy. My reality is just different from yours.
Jag har varit på Gekås i Ullared vid några tillfällen och kan hålla med övriga i tråden om att deras smådjursavdelning inte är mycket att hurra för. Däremot så finns det en hel del liknande av vad du kan finna på ikea och jag har tyckt att priset varit bra. Har du fantasi när du går omkring på de olika avdelningarna ska du säkert hitta både det ena och andra till råttorna:)
Jag brukar köpa de röda och turkosa matskålarna med en tass i. De är i plast men ändå kan mina hanar stå på dem utan att de välter, dock brukar de slå ner dem ibland, men de är jättebra tycker jag!
Finns sååå mycket smågrejor och kläder, till oss alltså ;) Hur billigt som helst med smink, spa-grejor, underkläder, jeans osv haha!
Med tanke på billiga råttinrednings grejer så kan ja rekomendera dollarstore! Jag brukar köpa fruktkorgar i plast som mina stinkisar sover i :) Dom kostar en tia st och dom är lätt o rengöra o går inte sönder i första taget. (ingen av mina korgar har gått sönder) Sen så finns de billiga handdukar o göra hängmattor av, liten djuravdelning med gnagpinnar o.s.v.😃Sen så brukar vi gå på verktygsavdelningen oxå o köåa verktygshyllor, vi bygger även eget ibland :) Första bilden är på Slash o Börje som tvättar varandra i fruktkorgen o den andra är på Torsten o Dio på en verktygshylla o sista är på vårat eget bygge :D
13# vad har du som hylla? och vart fick du tag på den
De va nån sorts skiva som pappa hade bakom garaget som vi sågade till o gjorde ett hål i ett hörn så att dom kommer upp :) sen så gjorde vi hål i sidan, så stora att skruvarna inte fastnar, men hyllan hålls uppe. Sen så när man ska göra rent drar man bara ut skruvarna o skurar plattan. på bilden ser man en skruv 🙂
Det ända jag hittade på smådjursavdelningen i ullared, var ju ett tag sen men då hade dem tofflor som råttorna kunde sova och busa i mina älskade dem. Men som sagt det var det ända som fanns på den avdelningen, lite dumt.. :/
#16 men hoppas ändå att dem finns kvar!! det skulle jag vilja ha :/
Ja hoppas :D hittade alltid en råtta i den där tofflen 🙂
Jag använder de små portionsugnsformarna de har på köksavdelningen på Gekås som matskålar. Finns i lite olika storlekar, men den som är typ 10 cm i diameter, svart tycker jag funkar väldigt bra till råttorna. Omöjlig att välta. Nästan.
#19 det vore nog något för mina råttor som är expert på att välta ut skålar :)
hej allihopa!
Joanna heter jag och är ny här! har två goa råttor ( Micke & Molle )
Vet ni om det finns någon tråd här inne där man kanske kan få tipps på hemmabygge :P just nu håller jag på att bygga en bur av en gammal bokhylla he he jätte skoj tycker jag :-) har även gjort en bur av ett databord som bara stod i förrådet till ingen nytta!! kan försöka lägga upp bilder så kan ni ju se om ni vill ( inget proffs byggen men kul e det ;-) ) detta är databordet :-)
Micke & Molle
Här finns många bra grejer att tänka på: http://rattor.ifokus.se/articles/4d7144c1b9cb46222d059342-att-bygga-en-egen-rattbur
(:
Tusen tack!! :-)
Micke & Molle