Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 766 ggr
Enomiz
0

Lakritstuggummi??

Hej jag har nyligen blivit mamma till två små rått tjejer. I sig väldigt lugna damer men så fort jag tar ett Tuggummi med lakritssmak blir de helt galna.. Tvättar o "gnager" på mina fingrar å idag testade jag att hålla fram ett tuggummi för att se om det verkligen var det de var intresserade och de blev återigen GALNA! De slänger sig mot gallret å försöker nå tuggummit med både händer och mun.. Nu till den egentliga frågan - då de verkar tycka så himla mkt om lakrits så tänkte jag om det fanns något alternativ som faktiskt är OK för råttorna ?? Tacksam för svar

Enomiz

Itchy
0

är det tuggummi so minnehåller xylitol så är det nej, xylitol är giftigt ör djur

You can't spell Bitchy without Itchy

Zureel
0

Finns lakritsrötter att köpa vet inte om de är bra för råttor eller inte dock.

Melissa V
1

bara för att dom absolut vill ha betyder det inte att dom absolut måste få.

hitta ett nyttigt alternativ som de gillar istället som är mer naturligt för dom att käka. Jag lovar, dom kommer inte bli besviken på dig för det

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Fjordell
11

Nu frågade ju inte TS om hon kunde ge tuggummi åt råttorna, hon frågade efter något annat bättre alternativ som de faktiskt kan få lite av.🙂

Melissa V
0

#4 jag fattade det som om det fanns någon slags lakrits hon kunde ge och det finns ingen lakrits som går att ge så bättre hitta nyttigare alternativ än att ge dom skadliga saker "bara för dom vill ha det" Råttor vet sällan som är giftigt för dom men ätbart för oss, det är upp till oss att se till att dom inte får i sig nått och få är det enklaste sättet tills man lärt sig vad som är okej eller inte att hålla sig till det sim man vet är okej och som de kan tycka lite mer om som var mitt tips. Förmodligen inte mig du menade men du skrev inte till vem :)

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Alenzi
1

#3 Det är ju precis det TS skriver att hon vill 🙂

Enomiz
3

Anledningen att jag överhuvudtaget skrev frågan är för att jag tog hem dem för 2-3 dagar sedan och de har inte direkt varit jätte glada i något jag gett dem. Givetvis är jag inte så korkad att jag inte förstår att jag inte ska ge tuggummi till dem.. Mer intresserad av vad man KAN ge som råttor brukar vara galna i.. Försöker få upp självförtroendet hos den ena tjejen så är ju bra å ha nån "muta" när man vill få ut henne ur buren osv

Enomiz

Apootie
0

Mina råttor är GALNA i majs! Ibland kan de få de på burk som innehåller lite socker, men bara som godis och muta vid t.ex fotografering! Som du redan har konstaterat vet du ju själv att godis inte är bra för dem, men du kan försöka ge dem lite goda grönsaker eller någon frukt som de kan äta (ej stenfrukt!). Du kan också köpa hundgodis att ha som GODIS och muta! 😃

Enomiz
0

Tack!!:) har insett att gurka som legat å dratt i vatten var en stor hit!!:)

Enomiz

Apootie
0

Ja mina älskar gurka, men brukar inte äta skalet, utan "skalar dem" haha. De är också väldigt förtjusta i sockerfria kex!

Helenaw87
0

Mina älskar kokt pasta, Torrfoder till hund och melon (speciellt tigermelon)

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

darkness
0

Överkokt spagetti är NomNomNom ;)

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig