liten knöl
Hejsan min ena råtta hade en liten knöl vid armhålan men nu för någon dag sen bör jag tittade på den så ser de ut som ett inflammerat sår. Nu till min fråga kan råttor bita av knölar själv? Vi har varit his veterinären ocj fått den undersökt men glömde ställa denna fråga för jag ställde en massa andra frågor och jag är så orolig för honom att jag glömer hälften av frågorna jag hade tänkt ställa. Kommer bild med.
Kan tilläga att veterinären sa att jag ska testa tvätta såret i 1 vecka och om de då.inte blir bättre är de förmodligen en.tumör och då blir de självklart en operation nu när den ändå är så här liten så att den inte växeroch blir en jätte så han inte kan röra sig
Tycker det ser ut som en böld och är det de så kommer den växa och sedan spricka. När den spruckit bör man se till att allt ur bölden kommit ut och hålla koll så det är rent. Om du kollar under artiklar så hittar du en VSHR bölder (eller något liknande) och där kan du kolla lite om bölder :) Ser inte ut som en tumörknöl då de växer under huden och denna ser ut som ett inflamerat sår som du skriver.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Aha okej så det ända man kan och ska göra är att tvätta de? Vart hittar jag det någonstans?
Är bölden stängd behöver du knte göra någonting, är dem däremot öppen kan den behöva tömmas ocb tvättas så det läker fint. Vart hittar du Vad för något menardu?
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Den verkar vara tömd men de är ett sår som jag tvättar 2 gånger dagen enligt veterinärens rekommendationen och det börjar läka fint =D Om du kollar under artiklar så hittar du en VSHR bölder (eller något liknande) och där kan du kolla lite om bölder :).. Hittade inget om böld någonstans
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Tack så mycket =)