Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 648 ggr
PeKING
0

Första råttan

Har länge vart sugen på å skaffa en råtta och va nu idag och fixa en bur B=60 D=39 H=65, så råtta blir det väll om några dagar. Hade tänkt mig en rått hona men har nu sätt på massa ställen på nätet att man hälst ska ha minst två råttor. E jag värsta djurplågarn om jag bara skaffar mig en?? Visst skulle jag kunna tänka mig att ha två råttor men eftersom jag aldrig haft råtta/råttor förut så känns det som desto fler desto svårare. Kan man börja med en råtta å sen skaffa sig en till efter någon/några månader eller e det risk att dom inte går ihop då?

Mvh Jimmy

Story
0

Jag tror faktiskt att det är lag på att man inte får ha en ensam råtta. Eller?  I vilket fall lär den bli olycklig- oavsett hur mycket du håller på med den. Att få råttor tama är inte så svårt som det kan verka och de är relativt sammarbetsvilliga. Jag rekommenderar starkt att du har minst två råttor. Lycka till!

Tips: gå in på ratpower.se så kan du med hjälp av "burräknaren" kolla hur många råttor som får plats i din bur.

[Pyretstyle]
0

Det är lag på att man måsta ha två råttor. Jag har nu en hona hemma men hon ska få en kompis snart (har tingat en hona) så hon blir inte ensam så länge , och råttor mår bättre av att vara två!

Allamej
0

Ju fler råttor desto bättre mår dom. Det är dessutom ingen skillnad på att ha en råtta eller två eftersom 2 råttor är precis lika lätt att hantera som en.

Och ja, det är lag på att man ska ha minst 2 råttor av samma kön. 1 pojke och 1 flicka innebär bara bebisar och fler burar.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

PeKING
0

Ok, då får det bli 2st honor :)

Någon som vet något bra ställe i Stockholm där man kan köpa råttor?

Allamej
0

Jag har för mig att både Arinella och Ales bor i Stockholm. Kolla gärna in här : www.rattsallskapet.se och kolla under Uppfödare. :) Lycka till!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

perlir8
0

jag trodde desamma! de två råttor jag har nu e mina första men jag upptckte att det bara blev roligare att ha två, särskilt när man ser dom ligga tilsammans och putsa varandra och busa m.m                              

bor ALLA här i södra sverige?  haha*   jag bor i norrland, i umeåRäcka ut tungan

Ninja
0

#6 Det finns en tråd här om var en hel del av medlemmarna här bor. :)

Allamej
0

Men perlir…. jag bor i Lycksele och det finns massor i Umeå och Piteå. :) www.norrrottan.egetforum.se

Syns!

perlir8
0

okej, fel av mej!Räcka ut tungan