Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 495 ggr
FaileD
1

Sova över borta

Hur gör ni om ni ska sova över hos en kompis och inte kan ta med era råttor?

jossa5
0

Hur länge ska du sova borta? Är det bara en dag så brukar jag låta min hamster vara ute på dagen, och byta vatten och allt sånt, sen kommer jag ju hem nästa dag, så det märks ju knappt.
Är det en längre tid så måste man ju ha antingen vakt som kan fixa med mat och allt, eller ta med dom. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Emmetem
0

Mamma och pappa tar hand om de :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Skogsmongot
0

Om det bara är en natt så klarar dom sig om man pysslar om dom innan man åker. Är det längre fixar jag någon som kan ta hand om dom :)

FaileD
0

Har inte råttor än men jag tänker när jag flyttar hemifrån och skaffar råttor och sover över en natt typ om de funkar om man byter vatten se till att de har tillräckligt med mat och så. Och gärna haft dem ute innan.

Funkar de? Om man kommer dagen efter.

ceccie
1

Jag har åkt en lördag o kommit hem en söndag utan problem

FaileD
0

va bra :) ger ni färskfodret innan då?

turbopsyk
0

Jag har lämnat mina över någon natt och bara man kelar och ser till att dem har mat/vatten innan man åker så märker dem inte av det så himla mycket om du är borta. Dem har ju varandra också! :) 

Jag kan ge dem ett kokt ägg innan jag åker hemifrån. :)

I'm not crazy. My reality is just different from yours.

Bananbullar
0

Det går väldigt bra att lämna de över en natt om man ser till att de har vatten och mat så de klarar sig. Jag brukar även i vissa fall lämna de fredag kväll-söndag. Då brukar min far kolla så de har vatten och mat på lördagen.