Te?
Hej på er! Mina råttisar har varit förkylda de sista dagarna och låtit rätt så mycket, nästan lite som om de "Rosslar" men det låter nästan bara från nosen och inte lungorna. Har hört att det är bra att ge "roiboos te" med honung, apelsin och vitlök. Jag har letat i affärerna efter just detta te, men har inte hittat det, så jag köpte ett te som kallas "TWININGS OF LONDON, Apple, Cinnamon & Raisin Tea" Är lite orolig att nåt skulle gå fel? Jag har lag in påsarna i kallt vatten och låtit det ligga i cirka 3 minuter för att det inte ska bli så starkt.
Nån som är lite smartare än mig? :)
🐶 Djur är det bästa som finns 🐱
Rooibos ger man för förkylning ja, däremot måste man finna ett roiboos utan svart te i sig. ( roiboos själv är rött te )
jag skulle tro det du hittade är vanligt smaksatt svart te och det ska dom inte ha.
apelsin i har jag aldrig hört att man ska ge? råttor tillverkar nog med c-vitamin själva nämligen. ( samt att det vita 'cesten' inte är bra att ge )
Nej, du ska bara ge rooiboste, inte något annat te. Det finns att köpa på speciella tebutiker, och även på nätet.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Till exempel här finns det att köpa rooiboste via nätet:
Välj naturellt löste, inte något som är smaksatt eller i påse när det är till långsvansarna.🙂
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Okej, tack ska ni ha ! :) Tur att jag frågade först innan jag gav sötisarna! 😃
🐶 Djur är det bästa som finns 🐱