Äta vindruvor?
Finns det någon risk om man ger råttorna skalade vindruvor?
Mina har smakat på vindruvor, fast det var inte så där jättepopulärt. =O
Jag har gett mina kärnfria vindruvor, det gillade dom MEN dom blev kassa i magen. Ofta blir det så när man ger dom något som dom inte ätit förr eller sällan
Kan det vara farligt med vindruvor?! Det hade jag då ingen aning om. Mina får det ofta! Med skal. Dem älskar det + dem skalar dem.
Läst runt lite om att det inte är det bästa, vissa kan bli kassa i magen osv. Men sedan står det tvärtom hos haha! Får väll skära en vindruva på halvan och ge istället för att dom ska få varsin, till att börja med, tack för tips!! #1 #2 #3
Mina har då aldrig "reagerat " på det. Testa :) Det är ju typ bara vatten
Mina älskar vindruvor.
If you fight love, you're always a loser
Ta bara bort fröna så ska det inte vara nån fara
Våra är helt tokiga i vindruvor! De har aldrig blivit dåliga i magen :)
Då verkar det vara fler än mina som är tokiga i vindruvor.
En del av mina älskar vindruvor. Andra dissar. Kan ge en då och då per råtta som godis. Jag tar inte ut kärnorna innan. Har inte märkt att de är kassa i magen.
Ett man bör tänka på är att mer ge som godis. Det innehåller mycket socker. Socker i sin tur ger risk på övervikt,hälsosamma problem, beroende och minskad inlärningsförmåga.
Men en en slö råtta som behöver lite mer energi kan istället få hjälp med att få lite extra socker. T.ex vid sjukdom och problem att hålla värmen mm.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Kanske ska förklara, mina blir inte kassa i magen pga kärnorna. Utan att dom fick vindruvorna, och enda anledningen där tror jag beror på att dom inte fått druvor så ofta / eller tidigare.
Kärnorna undviker jag av samma anledning som att man inte ska ge dem pärsiko kärnor osv