(O) Råtthonor omplaceras
Födelsedatum: vet ej, men dom är ca 1,5 år nu. Färg, teckning, hårlag: Båda två är vita med röda ögon. Kullstorlek: Vet ej. Fadern: vet ej Färg/teckning: vet ej Modern: Vet ej Färg/teckning: Vet ej Pris och reg: Dom är inte registrerade. Jag ger gärna bort dom om du kan erbjuda ett bättre hem och jobba med dom. Omplaceras pga: Fick dessa två råtthonor som omplaceringar för ett par månader sedan. Dock insåg jag ganska snabbt att det inte blev rätt, dom bits massor och jag känner att jag som förstagångsråttägare inte har den praktiska kunskapen för att jobba bort det beteendet och det har tyvärr gjort att dom inte har ett bra råttliv hos mig! Då dom bits så hårt vågar jag inte längre hålla på med dom så dom får inte alls det sociala liv dom förtjänar hos mig. Några har gett mig rådet att avliva dom men det känns inte alls rätt så jag undrar alltså om någon här är intresserad av dom, eller kanske känner någon som är? Kanske ingen vill ha bitande råttor men jag vill försöka så dom har chans till ett bättre liv hos någon med kunskap!
De var väldigt söta! Ja, ilskna/bitande råttor är klurigt. Troligtvis om de omplaceras kommer de inte att gå att ha med andra råttor, i alla fall inte på ett tag. Så det kan vara bra för de som är intresserade att veta om buren medföljer?
Lycka till! :)
Ja, buren följer med! Plus deras andra saker. Dock är buren ingen stor bur utan den som följde med dom när jag fick dom. Tänkte köpa en större men nu ska jag ju inte ha kvar dom längre :( Den är då godkänd för två råttor iallafall!