Buren
Vad fint de har det. 🙂
Vilken härlig burinredning! Så så ljust och fint ut!
Tack tack=) jo jag försökte matcha inredningen med resten av lägenheten=) så man trivs både råtta å människa =P måste nog byta färg sen när det är tvättdag, då blir det lila inredning =)
hoppas mina små också trivs =)
/emdi
känner dock redan att jag "måste" bygga en egen bur, så jag kan städa ordentligare…
blir nog ett vitrinskåp osv. är rätt händig å har både mamma-pappa å pojkvän som också är händiga. håller koll på blocket. å har läst om andras hembyggen..så man lackar med ofarligt lack och tänker på luft osv.
/emdi
har ni nån åsikt om rör?, mina gömmer sig i röret och sover där och pinkar också i röret, jag skulle vilja ta bort röret så att det är lättare att städa, och hanskas med råttorna men då tar jag bort deras nuvarande sovplats?gömställe…
röret luktar väldigt äckligt eftersom det är svårt att locka ut dom så man kan ta ut röret å städa det..
/emdi
#5 Jag brukar ta ut rören och skölja dem i hett vatten i handfatet.
Du kan passa på att göra det när du ser att de gör något annat? T.ex. äter eller leker. :)
jo jag brukar försöka tjuva röret när dom går ner men ibland när jag tror att jag ska va tyst å smidig så lever burdörren om eller kedjorna till röret å då springer dom in i röret å gömmer sig haha… aja får ge det ett nytt försök.
/emdi
Fint det blev :) dock vill jag varna dig för trähuset, råttorna lär pissa på det och det kommer lukta mycket piss efter det..:) gjorde det "misstaget" jag med från början och hade trä hus, men dom börja stinka riktigt mycket så alltid bättre med plast hus :)
går faktiskt bra med trähuset, dom leker bara i det..sover inte där å pinkar utanför det i buren..får slänga det ifall dom börjar pinka i det=)
/emdi
Okej mina står bara på den och pissar inget annat haha xD
nej fast nu rök juh huset =P..dom förstår inte vad det är.. dom sover juh i röret eller i fleecepåsen så huset blev lekplats/toa så den tog jag ut nu.
/emdi