Råtthjälpen omplacerar
födelsedatum: 30november 2012
färg, teckning o hårlag: Black husky roan
kön: 3 honor
Loppan, cocco, Emmykullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) Okänt
faderns namn, födelsedatum, vikt Okänt
moderns namn, födelsedatum, vikt okänt
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning:
Systrarna är uppvuxna på Bromma gymnasium, mamman och pappan köptes för att man skulle studera intelligensen hos råttan. Tanken var att studera råttornas ungar och på så sätt få många olika individers resultat men det dröjde nästan ett år innan det blev ungar. Även om kursen då var slut så genomförde man den ursprungliga planen så länge som råttorna var kvar. Som ungar har de alltså hanterat dagligen av många elever, de har sprungit i labyrinter och haft en otroligt stimulerande miljö runt sig och alltid haft någon intellektuell utmaning nära.omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Alla tre är nyfikna och framåt. Inge större problem att plocka upp. Varit väl omhändertagna trots sin ägares extrema allergi som gett ett par läkarbesök.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Ej reggade.
Omplaceras via råtthjälpen. Dvs 100:-/medlem, 150:- icke medlemort där råttan/råttorna finns: Västerås men transport kan ofta lösas
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): Widerkrantz@hotmail.com
Om annonsen ska vara låst eller ej: nej
Bilder kommer
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Hur kan det bli råtthjälpens sak att omplacera dessa? 😮

Mvh Stephanie 

födelsedatum: Okänt, men känns rätt ung.
färg, teckning o hårlag: Black stripe roan
kön: en hona
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): okänt
faderns namn, födelsedatum, vikt: okänt
moderns namn, födelsedatum, vikt:okänt
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Okänt
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Lätthanterad och fin hona. Hittats ute i sthlm, men otroligt stabil. Behandlad för skabb.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb:
Omplaceras via råtthjälpen. Dvs 100:-/medlem, 150:- icke medlemort där råttan/råttorna finns: Västerås men transport brukar oftast kunna fixas
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): Widerkrantz@hotmail.com
Om annonsen ska vara låst eller ej: Nej
Hon sitter nu med de tre tjejerna ovan och de fungerar riktigt bra ihop. Bilder kommer
#1 Förstår inte riktigt på vad du menar.
Jag har varit jourhem åt råtthjälpen i ett par år, nu även kassör. Dessa råttor har inkommit till råtthjälpen och omplaceras därav under råtthjälpen. För mer info om råtthjälpen och hur den fungerar kika in på ratthjalpen.se http://ratthjalpen.se/?page_id=18
Nä jag har väl mest tänkt på råtthjälpen som några som tar emot råttor i nöd, alltså såna som är i akut behov av ett nytt, bättre hem. Borde inte skolan själva ha kunnat ordnat med nytt hem? 🤔 Fast jag tycker inte att det är dåligt att ni hjälper till, jag blev bara förvånad! 🙂

Mvh Stephanie 

#4 missuppfattning.
Uppfödaren och orsaken till kullen är en skola som tagit. Ägaren har köpt från skolan, fått allergi lämnat till råtthjälpen
#2 Lilla Cookie! Hade det inte vart för att jag skulle sälja mina råttor hade hon utan tvekan fått stanna här och mysa.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#6 vad skönt då har vi ett namn på tjejen :-) Suttit och luskat på nått passande.
Som det ser ut just nu så verkar Cookie ha ett hem som väntar i Uppsala med nya vänner 🙂
Ja, hon som fångade henne döpte henne till det för att hon kom fram när dom bjöd på kakor. Kul att hon kanske redan har ett hem som väntar. Håll mig gärna uppdaterad om hur det går för henne. :)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#5 Aha, my bad! 🙂

Mvh Stephanie 

#8 personen kommer nog redan till helgen och kikar. Är en medlem som hänger här inne så mest troligt kommer det enhel del info :-)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nova, som Cookie nu heter, är en jättemysig och fin råtta. <3
Hon kunde flytta in med Luna direkt hon kom hit.
Hon har ätit, blivit klappad till sömns, busat med sin nya vän och undersökt sitt nya hem. Buren står öppen så att hon kan komma ut när hon känner sig redo. :) Just nu sover hon nämligen som en stock i sputniken! Hon har det jättebra!
#11 och den mysiga råttan har nån slängt ut på gatan. Jätte kul attvdet går så bra för henne
#12 Förstår inte hur man kan göra så! Men det är helt klart deras förlust. Nova har det så bra så. Nu har hon sprungit runt i knappt tre timmar. :) Hon och Luna är som följeslagare och de skuttar och busar! :D