Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 720 ggr
FaileD
0

Imac rat double 100

Hittat en bur jag skulle vilja ha men som jag inte hittar på någon sida förutom PWSS 

Imac rat double 100

bred 100 * djup 54.5 * Hög 123

Någon som vet hur jag kan göra?

:')
0

Vad är fel med PWSS? :)

FaileD
0

läst att många haft problem med dem och verkar som man inte kan köpa om man bor i göteborg

:')
0

#2 Hm…okej, då vet jag tyvärr ej :/

FaileD
0

kan man ringa djuraffärer o höra om de kan beställa in om de inte har

FaileD
0
FaileD
0

den som heter imac rat 100 som är typ hälften så hög kommer animail att köpa in. Kan man göra på något sätt bygga ihop två burar på höjden?

sarakaka
0

Kanske om du borrar ett hål i botten på en bur.
Den buren ställer du uppepå den andra buren som du inte satt på gallertaket på.
Förstår du hur jag menar? :) Som en furet Tower.

sarakaka
0

Blir det billigare att köpa två mindre än en stor?

FaileD
0

den stor verkar bara finnas utomlands och pwss men tror inte ja kan köpa av dem om ja bor i göteborg plus att jag har läst många som har varit missnöjda

sarakaka
0

Ok! Det är definitivt möjligt att sätta ihop två burar med lite trix. Där emot kan det bli svårt att sälja en av dem ifall du gör hål i botten.
Annars kan du ta bort ena botten och ena takgallret (och spara) och sedan sätta ihop delarna med buntband. Förstår du hur jag menar?

FaileD
0

http://www.gibbon.se/Products/Product.aspx?SectionId=2622&Parent=2300&ItemId=30658 hittat den här. och de ser ut som man skulle nog kunna sätta in en halva tll mellan den blåa grejen i mitten. 

Vet ni om de går? eftersom de är klämmrar eller vad man ska kalla dem på sidorna där den blåa grejen är för att hålla fast delarna

sarakaka
0

Det går nog. Hur mycket kostar den? :) Jättefin bur!

FaileD
0

Ingen aning vad den kostar mailat en djuraffär och frågat m animail kan köpa in den. 

Vore toppen m de gick att ta nedre delen av ena buren och ha i mellan den andra och så får man en bur som är runt 50 hög extra med samma bottenmått som kanske man kan ha 1-2-3 st i ifall man måste sära på någon eller nya råttor som ska introduceras eller något. Jag vill ha en bur som får plats med 8 råttor i ordinariebur så man inte behöver köpa större bur senare :)

Men givetvis börjar jag med två st samt att min kompis ska låna plats i min för två till :)