tumör??
kanske dålig bild men det ser inte så bra ut, kan ju vara ett juvertumör eller en jättefinne? bästa är nog att boka en vet tid.
Är den rörlig, eller sitter den lixom fast? mjuk/hård?
Är den rörlig så brukar det oftast bara vara en abcess eller liknande, men den sitter ju på ett sånt ställe där det är svårt att utesluta juvertumör, just när det är så vanligt :(
Små stjärnor lyser också i mörkret.
den är mjuk och rörlig tror jag.. får kanske fara till vetten..
hur brukar finnar vara?
Jag tycker det ser ut som någon typ av blåmärke, som en inre blödning. Kan hon ha ramlat och slagit sig mellan benen på något hårt?
Det där döda svullna, är det också som en knöl eller bara en del av kroppen som är svullen?
//Nike
#5 jaa jag fick den tankan dirket då jag såg det också.
Det röda är också som en mjuk knöl
#6 Bästa är nog att antingen avvakta i någon dag och se vad som händer, eller att åka in direkt. Jag skulle nog åkt in för att vara säker på att det inte är en tumör. Är det det så borde den gå att ta bort då den inte är så stor ännu! :)
//Nike
#7 joo tror jag ska avvakta tills jag kommer hem till sverige igen, på fredag alltså. Då här vart jag är så verkar veterinärena vara på sommarlov eller nått..
fast dock vet jag inte om jag vågar låta dom ta bort den då hon är så gammal och är rädd att hon ej klarar av sövningen.
#8 Gör så, nej det förstås!
//Nike
Tumörer kan gå att tas bort när de blir större med, men som ni säger så ser det ut som ett blåmärke, hon kan ju ha slagit sig. Så avvakta i några dagar tycker jag!
Sen sa du något om tumörer varar, nej det tror jag inte att de gör. Det är väl bara abcesser och sånt som gör det :P
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#10 jo precis, får hoppas att det bara är en blåmärke/svullnad och att den försvinner.. vill inte ta bort en råtta till är så less på det :(
Men om det nu är en tumör får hon iallfall hänga med ett tag då hon inte verkar ha ont i den osv. men som sagt får hålla tummarna och se.. :)
Kan även vara så att en tumör klämt på ett blodkärl och det har bildats en ytlig blödning under huden. Det ser inte kritiskt ut (färgen är ändå fin, inget lilasvart eller så) och hon verkar ju må bra! Ta det lugnt till på fredag och boka då en tid när du kommer hem. :)
#12 okej tack så mycket :)