Råttsäkert?
Hej alla råttmänniskor! Reptilperson hälsar på! :)
Råttor verkar ju trevliga… tyvärr har jag aldrig träffat någon tam, bara sett en och annan vild så man kan säga att jag har noll koll på råttor.
Jag har en fråga… Det är så att min lilla gecko ska på semester hem till en kompis eftersom det ska byggas och väsnas förskräckligt här hemma ett tag. Kompisen har tidigare haft påhälsning av en vild råtta… eller flera. Det är "åtgärdat" och några fler har inte synts till sedan dess…. men! Nu när jag ändå håller på och bygger ett semesterterrarium åt min lilla gecko av ett gammalt plåtskåp så tänker jag att det inte vore dumt om det ändå… för säkerhets skull… uti fall att… vore någorlunda råttsäkert.
Svagheten i bygget blir glasen fram. Jag är hågad att använda plast/acryl/plexi-glas för att de är lätta och inte lika sköra som riktigt glas. …men hur råttsäkert är det materialet? Jag kommer att ordna så att kanterna på glasen hamnar bakom aluminiumlister.
Skulle en råtta vara intresserad av och klara av att bryta sig in?
Kanske det är en rolig fråga? ;) …men betänk att jag har noll koll på råttor och deras intressen och hav förbarmande. :)
Det låter som att det skall vara helt lugnt, jag hade inte varit nervös :)