Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 442 ggr
Allamej
0

Örter vid förkylning?

När jag eller någon i min närhet är förkyld, hostig och tätt så brukar jag göra ett eget avkok på en del örter. Vad jag nu undrar är om man skulle kunna ge detta till råttor vid förkylning?

Örterna jag använder är:

Salvia

Timjan

Rosmarin

Mynta

Jag låter örterna koka upp och  sen stänger jag av plattan och låter det dra i 20 minuter ungefär.

Skulledetta vara farligt för råttor?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Allamej
0

Putt

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ninja
0

Såvitt jag vet så är ingen av de örterna farliga för råttor.

Soulonfire
0

Honungsvatten är aldrig fel heller:) fast det ska man inte låta koka upp för att då försvinner många av honungens bra egenskaper mot förklyning, så det vattnet ska som mest vara ljummet. Lite onödigt vetandeFlört

Lollo86
0

0# kokar du allting då eller?

det borde ju gå att ge till råttorna. det är väl bara att låta det stå sen så det är lite halvljummet?

Allamej
0

När vi människor dricker det så gör vi det så fort det dragit 20 minuter, funkar finfint och mycket billigare än att gå på apoteket och köpa timjanpastiller 20 st för 89 kr…

För jag tänkte ju att alla dessa kryddor används ju i matlagning och det äter ju råttorna… att man sen gör ett avkok på dom borde helt logiskt sett inte skada.

#4 Honungsvatten i all ära men det är ju mest bra vid ont i halsen… Är man hostig så vill man inte ha något som slammar igen luftrören ytterligare. :) Eller är det bara mig som honung har den effekten på :)

Soulonfire
0

#5 Honung innehåller faktiskt ämnen som är bra vid förkylningar, men när man tar honungen i för varmt vatten så försvinner dom egenskaperna, visst det lenar fortfarande i halsen om man har ont men det som hjälper mot förkylningen försvinnerGlad Har inte märkt av att det slammar igen i luftrören nej, men kanske är olika från person till person… jag har gett mina Råttor honungsvatten och det funkade jättebra!Glad

Kleverin
0

honungen dödar dessutom bakterier… därför det hjälper vid ont i halsen. brukar oxå ge råttorna det, lixom hårt bröd doppat i lite honung. fungerar toppen, hjälper nästan alltid.

Soulonfire
0

Ja, precis och det är dom egenskaperna som försvinner om man har honungen i för varmt vatten…