Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 503 ggr
yewi
2013-07-12 09:32
0

Råttpellets

Jag tänkte blanda i lite råttpellets i min foderblandning. För gnagandets skull då jag hellre ser att de får vegetabiliskt protein i sitt Torrfoder för avföringens skull.

Vilken sort är att rekommendera? Jag vill ha så mycket näring och lite socker som möjligt såklart :)

Skogsmongot
2013-07-14 13:29
2

Jag själv blandar i Rat Complete, då det rekommenderades från folk på denna sida och djuraffär. Men jag har för mig att det är animaliskt protein i det… (kan inte kolla nu då jag inte är hemma)

MoaL
2013-07-14 20:46
1

Varför vill du ha just vegetabiliskt protein?

Ett helt vegetabiliskt pelletsfoder utan något tillsatt socker är exempelvis Supreme Selective Rat. Jag tycker dock inte att man enbart ska ge vegetabiliskt foder till sina råttor, så personligen tycker jag att man också kan blanda i exempelvis Rat Complete och/eller Care+ Råtta - också två bra pelletsfoder. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

chade
2013-07-14 21:33
1

Vart bor du? Annars har jag ''labbpellets'' som jag blandar ner i mitt foder för gnagandets skull, till salu.. Köpte en 25kilos säck och det kommer ju inte gå åt på de närmsta åren här haha

Små stjärnor lyser också i mörkret.

yewi
2013-07-15 08:21
3

#2 Jag tycker att för mycket animaliskt protein ger avföringen en väldigt obehaglig lukt :S

Jag brukar ge mina råttor tillräckligt med animaliskt protein i den färska kosten :) Då vet jag dessutom varifrån köttet/fisken kommer, då jag inte vill stödja okontrollerad djuruppfödning.

#3 Jag bor i Göteborg :)

chade
2013-07-15 13:18
0

#4 ja då var det lite långt för dig att köpa av mig :P

Wamrat
2013-07-15 20:13
0

En fråga bara.

Behövs det verkligen animaliskt protein i ett Torrfoder? Anledningen till att jag frågar är att jag själv inte har det. I mitt Torrfoder som jag blandar själv är det dom fyra sädeslagen och frön mest.
För protein får dom ju via färskfodret? Bara undrar om jag ska tänka om här.

Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!

https://www.facebook.com/redwamrats

chade
2013-07-15 20:22
0

#6 nej det är inget måste, jag har det bara ibland :)