Råttpellets
Jag tänkte blanda i lite råttpellets i min foderblandning. För gnagandets skull då jag hellre ser att de får vegetabiliskt protein i sitt Torrfoder för avföringens skull.
Vilken sort är att rekommendera? Jag vill ha så mycket näring och lite socker som möjligt såklart :)
Jag själv blandar i Rat Complete, då det rekommenderades från folk på denna sida och djuraffär. Men jag har för mig att det är animaliskt protein i det… (kan inte kolla nu då jag inte är hemma)
Varför vill du ha just vegetabiliskt protein?
Ett helt vegetabiliskt pelletsfoder utan något tillsatt socker är exempelvis Supreme Selective Rat. Jag tycker dock inte att man enbart ska ge vegetabiliskt foder till sina råttor, så personligen tycker jag att man också kan blanda i exempelvis Rat Complete och/eller Care+ Råtta - också två bra pelletsfoder. 🙂
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Vart bor du? Annars har jag ''labbpellets'' som jag blandar ner i mitt foder för gnagandets skull, till salu.. Köpte en 25kilos säck och det kommer ju inte gå åt på de närmsta åren här haha
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#2 Jag tycker att för mycket animaliskt protein ger avföringen en väldigt obehaglig lukt :S
Jag brukar ge mina råttor tillräckligt med animaliskt protein i den färska kosten :) Då vet jag dessutom varifrån köttet/fisken kommer, då jag inte vill stödja okontrollerad djuruppfödning.
#3 Jag bor i Göteborg :)
#4 ja då var det lite långt för dig att köpa av mig :P
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!
#6 nej det är inget måste, jag har det bara ibland :)