Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 534 ggr
Ellenfyrkant
0

Kissträna?

Går det att kissträna råttorna? De förstår att man bajsar på toa men inte kissar… Hur går man tillväga för att lära dem detta?

Mvh Ellenfyrkant

ilaluna
0

*tass* Skulle också vilja veta det med mina små bebisar!

Cis-j
1

Det är olika från råtta till råtta hur renliga de är. Vissa kissar i hängmattan (speciellt bebisar) medan tex min alice alltid går på toan. Men sen har jag toalett på varje hyllplan och även en i soffan nu. Man lär sig att se signalerna, Alice kan tex verka stressad att få komma ner eller ut ur tröjan och då kan det helt enkelt vara att hon behöver gå på toa. Jag gjorde nog så förresten att när de var små så lyfte jag upp dom och satte ner dom i toaletten så fort man såg att en kiss var på g. Sen är det väl många toaletter som gäller, inte bara en på botten för det är ju ingen av råttorna som orkar klättra hela vägen ner bara för att kissa :P
Men ta för vana att sätta ner dem i toaletten när de har varit hos dig eller varit ute och sprungit, så kan de fatta galoppen så småningom :)

Ellenfyrkant
0

Problemet med att ställa på hyllplanen blir ju att de puttar ner dem… Men är väl i och för sig inte svårare än att sätta fast med lite ståltråd :)

Mvh Ellenfyrkant