Orolig
Jag hade från början två härliga syskonråttisar, tyvärr så avled den ena för två veckor sedan och han som är kvar verkar vara väldigt ledsen, han ligger i sitt hus mest och kurar, jag försöker att aktivera honom men han drar sig mest undan. Vad ska jag göra?
Funderar på att skaffa ytterligare en råtta som sällskap men är orolig för att de inte ska gå ihop.
du måste skaffa en till råttor behöver sällskap 24/7 och mår inte alls bra av att vara ensamma, kolla här på rif om råttor till omplacering så kan du säkert hitta en som passar din lilla vänn, men låt honom inte vara ensam länge till
Innan han har fått en kompis, så se till att du umgås mycket med honom. Myser och kanske ger lite gottis när han är uppe. Du får va stand in som råttkompis, men det han verkligen behöver är just en råttkompis.
Vad tråkigt! 😕
Vad hände med råttan som avled? Tänkte om han var sjuk eller så, och om det är något som kan smitta? Så att inte den nya kompisen blir sjuk också, menar jag.
Brukar för det mesta vara en hel del råttor som behöver omplaceras. Hur gammal är grabben? Om han inte har visat tecken på att vara aggressiv eller väldigt dominant mot sin förra vän så brukar det inte vara något problem att föra ihop två råttor :)