Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 531 ggr
darkness
2

Blir så trött...

Tänkte att jag skulle städa tjejernas bur idag och som vanligt på något sätt vet de om när det är dags och då strejkar de.. De ser då alltid till att minst en råtta är kvar i buren så jag inte kan städa. Jag brukar oftast få locka ut dem så de kommer ut tillsammans men idag gick det inte… och min energi är inte heller på topp idag då jag är småsjuk. Och när jag väl kanske lyckas få ut dem så vägrar de sen gå in i buren -.- Och mina kan man ju tyvärr inte bara plocka ut ur buren heller :/ Försökte "hota" dem med att jag drar ut buren utomhus o drar igång högtrycken med dem i den ;) hoten gick tyvärr inte fram .__. Tror nu att de ligger inne i sputniken och skrattar åt mig D: Försökte även att adoptera bort dem till min mamma men de gick ju inte heller -_- haha Men man kan ju inte vara sur på dem länge ♡ Vet inte vad jag ville få fram med detta xD

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Bananbullar
2

Just det där med att en råtta stannar kvar i buren när man ska städa känner jag så väl igen. Brukar hamna i den situationen nästan varje gång själv. 🥵

:')
0

Men är det inte bara att plocka ut dom då?

Bananbullar
0

#2 Jo, det är klart. Men tycker det blir lite krångligare att försöka få ut en sputnik med en råtta i utan att tappa den. Det är mycket enklare om alla vill gå ut självmant. 😉

darkness
0

#2 tyvärr är mina inte handtama på det sättet :/ har försökt i över 1.5år men har gett upp det. Men de lider inte av det :) bara jag som lidrr av att inte gosa med dem ^^

:')
0

#4 #3 Aha okej :)

Elinisa
2

Klart de ligger i sputniken& skrattar åt dej!😃😉

MetalMii
0

Lura in dem i ett rör..

[juunii]
1

När du har lyckats med att få dina råttor att komma ur buren kan du belöna dem med godis & sånt där, så de kanske tycker det är roligare att låta dig städa?

darkness
1

efter lite om och men, och grädde på en sked så gick det tillslut 😉

:holmgreen:
0

Haha those days :')