Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 967 ggr
Zolah
1

Lilleskutt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick jag åka in akut med Lilleskutt då han blev mycket sämre mycket fort, för ett tag sedan så behandlade jag honom mot svår lunginflammation. Han hade blivit mycket bättre men försämrades nu i helgen, idag medan jag pratade i telefonen så började han även kippa efter luft vilket han inte hade gjort tidigare.

Förvisso så verkade han ha 'fått bort' det som var i vägen för honom då han andades men han var synligt dåligt ändå. Så jag tog beslutet att hjälpa honom till den andra sidan, en väninna var snäll och hjälpte mig till veterinären.

Det känns alltid jobbigt att förlora en kompis, och än mer nu när det varit i min mening lite för ofta på senaste tiden…

Lilleskutt var en pigg liten krabat som var mycket kelen av sig, gillade att vara med mig och sina burkamrater. Han vann även pris i agillity vilket var riktigt kul, han gjorde nästan alla hindren utom en… som han istället lade sig under och började knastra. Lite som att säga ' nu är det nog med spring matte…'

Kommer sakna honom , precis som alla andra jag fått säga hejdå till.. Man intalar sig varje gång att 'nästa' förhoppningsvis blir lättare

05/02/2012 / 02/07/2013

på bilden är det en trött skutt på väg från malå utställningen, hade tom droppat vatten på hans huvud vilket han inte brydde sig om.

[Myraan]
0

Gud så tråkigt :( han verkade i alla fall ha haft ett bra och sällskapligt liv med mycket aktivering!

[Emma--]
0

Beklagar :(

Fjordell
0

Beklagar..

Sov i ro🌺

Zolah
0

Tack, känns alltid jobbigt. Nu känner jag mig lite orolig för hans kamrater också, förvisso är dom friska MEN om det skulle hända en någonting så blir den andra ensammen.

Äh, är nog bara jag som ser allt svart nu när skutt är borta

[Emelie321]
0

Usch vad tråkigt :( Beklagar!🌺

Elinisa
0

Kommer ihåg episoden på agilitybanan i Malå. :-) Han var en fin råtta. 

Tråkigt att det behövde sluta som det nu gjorde, -& redan. :-(

Beklagar. 🌺

:holmgreen:
0

Beklagar :(

[Myraan]
0

#4 Det där är ett så vanligt och tråkigt problem, när man har två kvar och man vet att ena förmodligen kommer att bli ensam. Men du får ta en dag i taget. Och skulle det bli så så går ju det mesta att lösa, det finns ju många som kan "låna ut" en råtta för att lösa problem som just det. Men det får bli ett senare problem tycker jag! Fokusera på de fina du har kvar nu :)

hund_katt
0

R.i.P 🌺

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Blodfot
0

beklagar

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!