Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 431 ggr
Apootie
2013-07-02 15:55
0

Hundfoder

Har sökt runt lite nu och blir tokig på vad folk säger att man kan ge och inte ge. Jag är inte hemma, och måste göra en ny sats Torrfoder åt råttorna (trodde det skulle räcka) men nu måste jag göra nytt och vill ha lite hundtorrfoder i. Min hund äter detta:

http://www.svenskahundfoder.se/?product=competition

Kan jag ha i lite eller kommer råttorna explodera och dö? (Skämt åsido, men jag tänkte blanda ner detta för att undvika att köpa själv när jag måste åka tåg själv hem sen)

Zolah
2013-07-02 17:23
0

det låter ju bra, vad jag fattat så är högt protein värde bra

men jag blir som fundersam på energívärde? det är väl inte bra med för  mycket sådant?

jag kan inget om mat, men jag tror inte att råttor mår dåligt av att man späder ut deras mat med bra hundfoder. man byter ju inte ut det mot allt dom igentligen ska äta så

Apootie
2013-07-02 17:31
0

#1 Ja jag tycker också vad jag läst om fodret verkar väldigt bra, och min hund mår ju super av det.

Jag hällde i ca 1 dl (lite mindre än det) bara i ca 12 dl annat foder jag blandade till, så det borde inte göra någon skada på dem. 

Eftersom jag ändå måste byta hundfoder hemma sedan, tänkte jag att det är bättre att använda det här, som är bättre i helhet, istället för att köpa en ny påse med Doggy (typ det enda som finns i byhålan där mina föräldrar bor. De köper det här på ett särskilt ställe, och går inte köpa i vanlig mataffär här iallafall)