Tass avtryck
Hejsan Är det någon som försökt ta tass avtryck från sina råttor? Om ni har testat hur har det gått? Blir de bra tass avtryck?
Har inte provat själv, men är ganska sugen på att prova. Tänker att man skulle kunna köpa fingerfärg för barn (inte giftigt och lätt att tvätta bort), dutta lite färg på varje tass och låta dem springa runt på ett stort, lite tjockare papper. Sen såklart tvätta bort färgen noga och klippa ut och rama in den del av pappret som blev finast. En idé iallafall :)
Vänliga Hälsningar
Malin
Ja jag tänkte oxå något sånt ja jag vill tatuera in deras tass avtryck =)
Har också funderat på det här då jag också skulle vilja tatuera in tassavtryck, eller iallafall bara ha deras tassavtryck!
Men jag tror det är några här på Rif som har gjort det…
Sätter en tass här! Ska göra de så kan va bra med tips.
Ska oxå göra tass avtryck av råtterna så att man sedan kan tatuera in det :) vart kan man köpa färgen på nått billigt ställe?:p
Ja jag undrar oxå vart man kan köpa denna färg för ska inte bara göra råttornas tassarbutan även mina två hundarnsom jag hade tidigare och har en tatuering som Jaensson tatuera över med ena vovvens tass avtryck så ska ha lite blandning med vovvarnas och råttornas =)
Jag vet att Panduro tidigare haft färg som är gjord för att man ska kunna göra avtryck på sina bebisars händer/fötter - och enligt dem var den helt okej att använda på djur då den inte innehöll massa skräp. Osäker på om den finns kvar dock.. Vet att det fanns i babyblå och babyrosa.
tass!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Jag har gjort avtryck på papper med hjälp av vattenfärg på tassarna :) Sen så gjorde jag oxå avtryck i trolldeg :)
går ju att ta karamell färg, vissa akryll färger ska gå med men läs upp noga på dem .
#10 Jag skulle dock undvika akryl, även om den är snällare eller inte. Tror inte råttor ska andas in den, samt att akryl är rätt snabbtorkande om man målar tunt vilket det kan bli på små rått-tassar, och då får man ett helsicke att få bort skiten sen.. =P
Dom flesta hobby färger och barn färger är akryll just för att det inte blir 'dålig luft' från dem. Ofta i hobby sammanhang ska man rent utav kunna äta färgen då konstnärer ofta stoppar färg i mun etc. Men man ska läsa upp på den så det inte är nån annan form av akryll som har tillsatser.
#11 Oj, det visste jag inte. När jag pluggade bild och form sa alltid lärarna att man skulle undvika att måla för mycket med akryl pga hur det irriterade luftvägarna osv, vilket jag själv upplevde där. o.O
Säker att det inte är oljefärg du tänker på?
Jupp, olja hade skolan inte råd med. ;)
Men jag läste på lite nu, och viss akrylfärg innehåller skit som irriterar såsom jag minns det. Men det tillverkas som du skrev, snällare som är okej att använda. Vi fick förmodligen bara använda sånt som inte var så vänligt.. :P