Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 726 ggr
[[Mellebelle]]
0

Tips mot förkylning

Det har varit lite snuvigt i burarna nu i några dagar så jag ska ge dom rött te utan koffein, något annat som kan hjälpa mina lång svansar? Tipsa gärna

vapensyster
0

brukar ge mina rå lax/köttfärs när dom blir lite snoriga! funkar perfekt här hemma :)

-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3

[[Mellebelle]]
0

Okej tack ska pröva det :) Har för mig att man kan hacka ner vitlök sen sila bort det och he lite honung i? Men jag har ingen honung vad kan man då ge?

Fjordell
0

Just vitlök är bra att ge i vilket fall som helst :) Det är inte så farligt som vissa påstår. Det behövs rejäla mängder för att det ska ha en negativ verkan.

"Forskare har främst fokuserat på en grupp av svavelföreningar i vitlök, denna grupp kallas thiosulfater. Forskning har visat att de har en rad fördelar. De kan bidra till att döda bakterier och svampar, minska inflammation, förhindra förkylning, förebygga tumörer, sänka blodtrycket, förbättra blodflödet i lungorna och bidra till att öppna luftvägarna, minska leverskador och framförallt är den en kraftfull antioxidant." http://www.efven.com/farsk-vitlok/

Mezzzanina
0

Jag brukar droppa lite Kanjang i vattenskålen när de är förkylda.

[[Mellebelle]]
0

#3 super! Dom fick en vitlöksklyfta i morgon får jag he i lite mer då ;) #4 jaså? De kanske funkar, fast dock har jag inte de hemma:)

:')
0

#3 Så man kan ge dom en bit rå vitlök då och då eller ska den vara tilllagad/ eller i annan mat?

Fjordell
0

Jag brukar inte ge rå lök, utan det finns i maten jag ger dem. Ibland är maten bara lätt stekt, och då är det nästintill rå lök i maten :)

[[Mellebelle]]
2

När jag gjorde teet så kokade jag först vatten sen hacka ner vitlöken och lät de koka ihop sen sila jag bort vitlöken och doppade i själva teet :)

KastKatt
1

Jag brukar bara dela en vitlök och så låter jag den dra i teet tills det är lagom svalt (typ fingervärme).

sen har jag honiung och kanske låte apelsin i.

Kanjang är bra också har jag hört.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!