Toaträning?
Hejsan! Man toatränar ju sina råttor genom att sätta toan där dom bajsar… Men hur gör man om dom bajsar i hängmattan? -.-
Men jag har iaf märkt att Pepsi kissar i toan! Fast hon bajsar inte där, Fanta vet jag inte vart hon kissar än..
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
då kanske du får ta bort hängmattan ett tag och lägga alla bajs pluttar du hittar i lådan, och sedan prova sätta in den igen ( nytvättad )
Ok, ska testa det då! Dom kommer bli förkrossade dock, då dom är i hängmattan hela tiden! 😛
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
Mina råttor behövde jag aldrig toaträna antar att jag måste ha haft en extrem tur dock för jag ställde in en plastskål som jag spände fast i ena hörnet med stripes med annat material än botten och dom gör alltid sina behov där nu. Dock har jag märkt att när dom är klara på lådan så gör dom som hundar gör ibland och räfsar back allt med framfötterna är detta någon annan som råkat ut för med?
Mina bajsar överallt utom i toan :( Har gett upp med att försöka lära dem…
Fanny Kandell
När mina bajsade och kissade på fel ställe i buren (på en hylla, där maten stod) så plockade jag bort maten och ställde den på en annan plats. På hyllan ställde jag istället en låda med toalätt i. Efter det hamnade ingenting utanför toalätterna i buren.
Ett till tips är att ha flera toalätter. Jag har en FT som bur och har två toalätter på varje "våning". Allt för att de inte ska bajsa/kissa utanför för att de är lata.