Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 631 ggr
:')
0

Bäbisfrukost

Vad brukar du ge råttorna i början för frukost? Jag funderar på att ge vanlig havregrynsgröt med banan, bär etc i ibland och ibland välling. Men jag har svårt att bestämma vilken välling som är bäst. Skulle du ta denna laktosfria fullkornsvällingen (http://www.semperbarnmat.se/produkter/1-ar/mjolkfri-havrevalling-fullkorn) eller helt vanlig majsvälling (http://www.semperbarnmat.se/produkter/6-manader/majsvalling)?

Som jag skrev, skriv gärna vad du brukar/brukade ge 🙂

0
malin.maria
0

Mina killar älskar Gyllenhammars välling blandad med havremjölk. Gott för människor också ;)

Vänliga Hälsningar

Malin

0

#2 Låter gott :D

Då borde den här yoghurten vara ett bra alternativ om man inte vill ge vanlig yoghurt? http://www.oatly.se/produkter/oatly-havregurt-naturell

Bananbullar
2

Jag är också nyfiken vad för välling folk använder och ger till sina råttor. Är helt vilsen i vällinghyllan eftersom jag själv verkligen avskyr det. Detsamma med gröt. Absolut ingenting jag själv skulle äta, men skulle önska att jag kan ge råttorna ibland. Men det är tusen märken och olika sorter att jag får ont i huvudet.

chade
1

mina är helt tokiga i halv-lös mannagrynsgröt med en klick smör/frukt/nötter/bär :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

0

#5 Justa mannagryn finns ju också….aja jag får väl gå lös i grötvärlden och prova allt 🤪

tove.mcgrath
1

Min råtta äter av min frukost som oftast består av mackor, yoghurt och något drickbart t.ex nyponsoppa. Hon tycker inte om och äta sånt hon får ur skål utan är det färskmat ska det vara jag som matar eller sitta på min tallrik och äta :) och jag har inget emot det dock tycker kompisarna inte om när hon springer till deras tallrikar xD

Alenzi
0

Varför skall råttor ha gröt och välling, tycker ni? 

EDIT: Fail, jag missade att det var bebisråttor det handlade om :P Nvm!

0

#7 Okej, nej vad gulligt haha :D

#8 ^^

tove.mcgrath
0

#9 jag missade också bebis delen men hon har ätit det samma som jag sen jag skaffa henne ^^

ÖrjanLax
0

Tror min välling är en vanlig fullkornsvälling från "vuxenhyllan", sen har jag en fullkornsgröt med äpple och banan från bebishyllan. Brukar blanda i en rå äggula, lite olivolja och vad jag nu har hemma frukt och gröntvis.

0

#11 Okej låter bra :)

malin.maria
0

#3 Precis, den är också poppis här hemma! Kan tillägga att jag brukar mosa i ägg och lite grönsaker i vällingen också, bra sätt att få i dem grönt om de annars pillar ut det :)

Vänliga Hälsningar

Malin

0

#13 Smart, så ska jag nog göra. tack för tipset! :)

[melinih]
1

Mina är uppväxta på vanlig majsvälling, det är omtyckt. Och så är det enkelt att göra. :)

kolpa
1

Jag brukar ge lite olika saker ibland macka, både hårt och mjukt, eller youghurt och ibland barnmat :)

chade
0

#8 Jag har inga bebisråttor här hemma, jag ger ibland bara för att de tycker det är gott ;)

Små stjärnor lyser också i mörkret.