Lite akut
Halloj!
Nu är det så att min råttas burkompis har smitit och jag är på jakt efter en ny kompis till honom, könet ska vara en kille, han ska vara frisk men färgen spelar ingen roll och max åldern får vara ett år.
Han heter Bickolo och är född 19/12-2012. Han är en black european Berkshire. Han är ett riktig gosegris och gillar att sitta på mammas axel när vi myser.
Hans bror och han bråkade rätt så mycket i början när jag fick dom och ibland hittade jag blodstänkar i buren, men jag kollade alltid på dom så dom var hela och inte hade några sår. Bråkandet hade dom slutat med och jag har inte hittat några blodstänkar efter det. Det var för mesta bus och inge bråk.
aaaaaaaaaaaangelina
Det blir inte blodvite av lite bus, så länge ingen klo råkat bli avsliten eller liknande. Så hårt ska dom inte leka. Vet du vem det var som blödde och vem som orsakade det?

Mvh Stephanie 

Är du säker på att det var blod överhuvudtaget? Låter mer som snor som de har nyst ut, det är vanligare. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Båda har blödigt men den som startade bråken var älskligen som smet. Jag vet jag fick separera dom ett tag, men sen gick dom bra ihop. 🙂
aaaaaaaaaaaangelina
#2 mycket möjligt då båda killarna har haft blod runt nosen när dom vaknat. 😛
aaaaaaaaaaaangelina
Då är det inte blod, det är snor. Råttors saliv, snor och tårvätska innehåller porfyrin vilket gör att det färgas rött vid kontakt med syre. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor