Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 528 ggr
DollyBolly
0

BråkBråk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

From best friends to enemies 

Finns inte så mycket att säga mer än att det gör ont att kanske behöva sära på dom.

[Emma--]
0

Vad har hänt?

DollyBolly
0

Mycket bråk även sår över mage/mun/öron på lilla Wave.

Väntar in det lite.. har inte hänt så mycket nu mer en lite gnäll.

Zolah
0

Om nån av dom har ändrat beteende över tid så kan det ju vara att han inte kan hantera sina hormoner, och då kan det vara en idé att tänka över kastrering. ( dock kan det innebära stora risker ) 

Berätta gärna lite mer om hur det är, hur såren ser ut osv. Ibland kan det vara att det är rang bråk och att såren har med skabb att göra

[Emelie321]
0

Kan du berätta lite mer om dom? Hur gamla dom är, hur länge dom har bott ihop, och vad som triggar igång bråken?

Är det bara en av dom som börjar bråka? Börjar det i en speciell situation t.ex bara i buren, eller också när dom är utanför?

DollyBolly
0

Idag är lugnt och rofyllt i buren igen.

När Våfflan bits går det igenom pälsen men nästan inget blod än nån droppe, Wave verkar inte vilja slåss utan mer fly och vill inte komma för nära våfflan under några timmar men under natten och dagarna så sover dom och myser igen.                         Wave har varit i samma bur med alla killar i snart tre månader och dom blev snabbt vänner och helt utan problem accepterad in i gruppen av ung pojkarna, det börjar med att våfflan vänder Wave på rygg och sedan bryter helvetet löst.                                  Men dom slutar när jag säger nej och går i mellan i buren..!   Aldrig haft råttor som har skadat varandra inte ens ett bett!!

känner sorg att jag inte ens kan hålla mina råttor vänner och skydda dom från varandra.