Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 732 ggr
Grodan
0

bygga terrarie själv

flyttat från tråden Byta grejer

Bild på Nicciz

Nicciz
2007-12-14
12:57

#60 Fundera på en sak?! Varför bygger du inte själv? Blir precis som du vill ha det och materialet förutom aluram är billigt!!! Då kan du ju bygga ihop flera

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
0

båring… jag är en sann konsument, jag vill handla o jag anlitar gärna någon annan som bygger… (jag kan dock designa, nema problema) har hittat en otroligt intressant person som bygger terrarier i plåt o glas, precis som man vill, men han befinner sig i JÖNKÖPING… grrr

Nicciz
0

Aahh honom har jag oxå kollat in *asg*

Men jag tänkte eftersom du hela tiden säger att du vill ha ett med flera våningar. Och glas är inte dyrt. Kommer inte ihåg vad alu-skenor kostar men inte världsdyrt. Det blir hursom helst billigare att fixa själv och man får det precis som man vill!!!

Jag kan bygga åt dig…. heheehe

Grodan
0

jäij, tack för erbjudandet men jag anlitar gärna ett proffs… Räcka ut tungan eller fortsätter leta efter färdigt terr (just nu har jag ju ändå inte ekonomi)

Skulle vara perfa om vi kunde hitta nån som bygger plåt å glasterra i Stockholm!!! Och till de priser han i Jönköping gör - fasligt bra priser!

Nicciz
0

Aaah!!! *brajjt ajdia* Vi tvingar honom att flytta hit upp!! *LOL*

Grodan
0

jaaaaaa smart nikkis

Stephanie
0

Det jag tycker är lite läskigt med glas är om det skulle spricka… Förvånad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Nicciz
0

Hihi.. har du elefantråttor Steph? Man kan ju ha lite tjockare glas.. typ 6mm och det spricker ju inte helt appråpå…

Stephanie
0

Hehe, nej det har jag inte… Men det kan ju spricka om man råkar tappa något mot det.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Inana]
0

Backa, backa! I Jönköping säger ni? Hur får man kontakt med denna människa?

Nicciz
0

#9 Kommer inte ihåg… har för mig att jag hittade honom via reptinet, eller om det var annons på blocket… Grodan kanske har bättre minne… Generad

Nutiz
0
Bullerbytjejen
0

plexiglas då?

RobFrazie
0

Plexiglas tror jag skulle funka mycket bra till att bygga med… det är ju böjbart och spricker bara om det går sönder och det hinner man ju göra något åt innan råttorna rymmer… dessutom är det inte lika falrigt att ha plexiglas då det inte blir vasst på samma sätt OM det nu skulle bli hål på det….

Det ända lilla problemet är väl att det blir repigt lite lättare så det syns mer… men det tar ju ett tag…

Freke
0

Plexiplast är dyrt, dyrare än glas omdu ska ha lite styrsel i det!

Glas kan du köpa från rivnings/byggen, typ gamla skyltfönster 10-12mm tjockt och oftast plastbehandlat… Håller för stenskott…

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

RobFrazie
0

#14, ja det har du ju faktiskt rätt i… det är bättre med sånnt glas…

Men styrsel behöver det ju inte vara så mycket, det gör ju inget för rottorna kan ju inte ta sönder det på egen hand det är isf om dom välter något på det… men då får man ha tunga saker i buren, dessutom så är så tunga saker farliga för råttorna själva så det lar man ju inte ha:p… och har man abra en stadig ram så funkar plexi hur fint som hälst

Bullerbytjejen
0

#13  Plexiglas spricker bara om det går sönder? Hihi, det gör väl vanligt glas med :-P

fattade vad du menade lät lite roligt bara :D

RobFrazie
0

#16,,, hehe ja men glas kan splittras lättare om det nu inte är behandlat… men plexiglas spricker oftast bara när det går sönder Cool

UpptagetNamn
0

#1 Vem då? Jag bor ju typ i jönköping.

zickan
0

Jag har byggt två terrarium och design för två jag vill ha när jag får råd til glas. Tycker det är roligt att göra sakerna också. Men så enklare att be annan att bygga.

de i jönköping är väl rätt kända. heter de inte typ terrariebyggarna?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

UpptagetNamn
0

#19 coolt, lämmnar man in en ritnig så bygger dom då eller?

zickan
0

#20 ja jag tror man kan designa terrariumen hos dom. går även att be linus i älvsjö men han har mycket att göra just nu så tror itne han hinner längre.

men sök på repti.net eller google efter terrarebyggarna. eller terrarium bygges.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

UpptagetNamn
0

okej ^^
men är terrarie värkligen bra till råttorna? har man så hög kant så dom inte kan hoppa ur då? :s o äre lätt att städa?..

silverorm
0

Haft våra hanar i ett högt terrarium, problemet blev ju bara att toa-lätten täppte till venilationshålen…så vi bytte till garderoben vi ha istället…Glad Men det skulle funka bara man byter glasdörrarna till nät istället!

UpptagetNamn
0

Jag skulle vilja ha ett sånnt med sjut dörr :P typ som:
http://www.blocket.se/vi/16227082.htm?ca=17_s
Fast hur får dom lufft då? xD Vet inte enns om det är sjut dörrar på det, men typ ett sånnt..