Två raggarbrudar till salu!
På grund av återbud har jag två tjejer till salu i min Raggarbilskull. Här kommer lite info. Lite bilder på kullen kan man se här: "Bäbisbilder"
Födelsedatum: 14/1 2008
Färg,teckning,hårlag: 2 honor kvar. Edsel Pacer: Toppörad (dumbobärare) siames husky och Chevrolet Impala: Dumbo siames husky. Båda rödögda och släta.
Kullen: 12 ungar födda. 1 dog de första dagarna. Kullen är jämn och fin, alla är i bra storlek (runt 100 gram vid 4 veckor), är otroligt pussiga, nyfikna och kontaktsökande. Mamma Flisan har varit helt underbar, diat och haft ett tålamod av guld för sina klättriga småfjantar.
Föräldrarna:
Fadern: Tezzlan's G.I. Joe (Rambo)
Färg/teckning: Siames sealpoint Dumbo
Ägare: Jessica Matson, Tezzlans
e: GP&SA No More Mr. Nice Guy (Himalaya dumbo)
u: SP&SA Drum Spirit (Siames dumbo)
Vägde 670gram vid parningen.
Modern: Zen Casa Blanca (Flisan)
Färg/teckning: Be-Sm russianbluepoint (dumbobärare)
Uppfödare: Henriette Heuser, Danmark, Zen-rats
e: Zen LaPooh (Siames sealpoint rex Dumbo)
u: Hakuna Matata Philadelphia (Be-Sm russianbluepoint)
Vägde 365gram vid parningen.
Flisan är en otrolig dam med hjärtat på rätt ställe. Hon är snäll och mysig och fungerar perfekt bland både människor och djur. Flisan är vacker som en dröm med sina enorma svarta ögon. Hon har fått mycket bra kritik på utställningar och har aldrig varit sjuk.
Rambo är en stor och ståtlig mysherre. Han är lugn, stor och fin och lika vacker och maskulin som sin far. Rambo passar perfekt till Flisan. Det har gått mycket bra för Rambo på utställningar och han är en utmärkt agilityråtta.
Syfte med kullen: Tanken med att ta denna kullen var att få fram stora, vältypade, friska och vackra mesar med bästa temperament.
Pris och reg: Alla ungar registreras i SRS och säljs med stamtavla/reg.bevis samt köpekontrakt. Priset är 300 kr/st. Jag går under provår för att bli registrerad uppfödare i SRS.
Ort: Jag finns i Svalöv i Skåne. Jag ser helst att ungarna hämtas här så att vi får träffas. Jag kan leverera ungar till Göteborgs central den 22de februari, till utställningen i Mariestad den 23de februari samt till SRS årsmöte i Stockholm den 15de mars.
Kontakt: Mail: mysa123@hotmail.com (inga PM här på iFokus tack). Hemsida: http://www.freewebs.com/tacobelles/
Ungarna säljs till bra sällskapshem. Jag förbihåller mig rätten att säga nej till köpare som jag av någon anledning finner olämpliga. Inga ungar säljs som ensamråttor utan alltid till hem där det finns en flock av samma kön.

Impala är bara för söt!

Jag ska inte ha en till råtta nu. jag ska inte 
Aj vant dä Impala! 
Herregud vad jag skulle vilja ha en av dem, men de är ju såna konstiga typer med siamesgener…
Jättesöta är de i alla fall 

Har du fått fram roan i den färgen innan? Funderade lite på hur mycket av siamesen som kommer att synas.

#10 Röda/rubinfärgade ögon är lika vanligt som svartögda nu för tiden och det är inget råttan lider av. Även om de ser sämre. Men svartögda råttor ser inte heller bra.
#11 Nej jag har inte fått huskymesar förr och det är inget jag kommer att arbeta mer med heller. Det råkade bara bli några sånna i kullen. Men söta som socker är dom.
Det är osäkert hur mycket dom kommer att blekas som med alla roanar. Dom får iaf ingen point på nosen som vanliga mesar.
flyttat till tråden Röda ögon
/Karoline.

#13 Vänligen förstör inte min annonstråd. Jag förbihåller mig rätten att säga nej till köpare som jag inte finner lämpliga bli inte arg för det är du snäll.
Nä att de inte får pointar fram förstår jag. Va mest nyfiken på hur de kommer att se ut framöver. Och jag måste säga att det kliar i fingrarna för gud så bedårande de är.

Kommer du att behålla nån från kullen själv då?

#17 Jajjamensan! En hane och en hona behåller jag och en hane och en hona går till hanens ägare.
Det var bara 5 av ungarna som blev tecknade.