Kullteman
Finns så mycket kul där ute. Man kommer på massor men glömmer skriva upp och när det är dags kan man inte komma på något alls.
Sedan är det massor med kullteman som redan är tagna, viss flera gånger hos olika uppfödare.
Finns redan ett par sådana här trådar men de är gamla nu. Kan vi inte starta en ny tråd med olika kullteman?
Gärna skriva förslag på namn till varje kulltema och om du vet ifall det temat redan är använt sedan innan hos någon uppfödare. Skriv gärna med det efter.
Kul se hur många gånger vissa kullteman har använts hos uppfödare eller bara hos ägaren som döpt sina råttor inom samma teman.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Ofta kör jag kullteman efter vad jag gjort sista tiden, om det varit diskussion på någon drink vi sett online, ätit en mat eller glass, spelat något spel eller om min sambo har hjälpt till med namn tema. Även haft en del teman som varit helt taget ur luften eller tagit hjälp via sociala media när fantasin varit som värst.
Ända sedan början har det återkommit vissa teman, oftast med travhäst, my little pony, pokemon, diverse tv/data spel, stjärnor/stenar/kristaller osv. Eller godis/glas och energidryck.
Pokemon Electric - Jolteon, Shinx, Zebstrika osv.
Pokemon Eld- Growlithe, Magmore, Magma, Arcanine. Ponyata, Rapidash, Ninetails, Vulpix, Magby, Quilava, Slugma.
Pokemon Spöken - Phantump, Gengar, Mismagius, Misdreavus, Pumpkaboo, Haunter, Gastly, Duskull
Pokemon Vatten - Vaporeon, Magicarp, Squirtle, Poliwag, Tododile, Kingler, Taryu, Horsea, Seaking, Croconaw, Seadra, Goldeen
Pokemon Gräs- Treecko, Maractus, Venosaur, Chespin, Leafeon. Lilligant, Oddish, Sunflora, Servine, Chikorita, Roselia
Pokemon Katter-Liepard, Littlen, Torracat, Persian, Perrserker, Purrloin, Pyroar, Zangoos, Meowstic, Sprigatito. Skitty, Delcatty, Espurr, Meowscarada, Meowth.
Pokemon Bug - Pineco, Grubbin, Pensir, Cascoon, Volbeat. Silcoon, Burmy, Kricketot, Caterpie, Nymble, Illumise, Karrablast.
- Redigerat 2025-10-10 12:59 av zickan
Lite onyttigheter i kulltema som varit här.
Magnum glass- Magnum afterdinner, Magnum starchaser, Magnum caramel billionair, Euphoria pink lemonade, Vegan raspberry swirl, Chill blueberry cookie, Sunlover white chocolate, Wonder golden toffee.
Guteglass - Snickerhamn, Kaffi, Granskott, Rocky rauk, Slite sunset, Sweet Visby, Chokladchock, Gute polka, Gute lakris, Kalkstens Hawaii, Salmbär, Kvitten ingefära, Salt gräddkola, Visby nougat, Blåbärsris
Godis påsar - Krokofant, Filidutt, Tuttifrutti, Gott & blandat, Ahlgrens bilar, Ferrari
Ben & Jerry - Cone togehter, Half baked, Chocolate fudge brownie, Netflix n'child, Coockie Vermon-Ster, Oh My! Banoffee Pie!, Hazel-nuttin' but Chocolate, Strawberry Cheesecake, Peanut buttercup, Cookie dough, Caramel ChewChew
Som jag också vet är ett tema som flera har använt på sina råttor.
Julgodis - Polkagris, Knäckbräck, Smörkola, Lakriskola, Snöboll, Hallonkola
Bang energidryck - Lemon drop, Star blast, Power punch, Bangsta Berry, Blue Razz, Black Cherry, Peach Mango, Purple Haze, Candy Apple, Purple kiddles, Strawberry Kiss, RainbowUnicorn
Monster energidryck - Monster ginger mule, Monster Nitro superdry, Monster ultra sunrise, Monster Pipeline punch, Monster pacific punch, Monster Mango Loco, Monster Khaotic Orange, Monster ultra violet, Monster Ultra Fiesta, Monster ultra black, Monster absolutely zero, Monster ultra paradise
Celcius energidryck - Grapefruit Breeze, Peach Vibe, Pineapple Coconut, Positive Energy, Strawberry Breeze, Tropical Lemonade, Wild Berry, Blueberry Frost Crispy Pear, Flamingo Tropical, Frozen Berry, Lemon Lime´, Tropical Twist
- Redigerat 2025-10-10 13:08 av zickan
Nu föder jag inte upp råttor utan katter, men jag hade potatis tema på senaste kullen 😉
Finns massor med roliga sorter att välja mellan 😁
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#3: Kul tema 😊
- Redigerat 2025-10-16 13:39 av zickan
När jag födde upp gillade jag godistemat mycket, speciellt när jag födde upp Chocolate.
- chokladmärken (avkommorna fick sedan bli produkter som det chokladmärket tillverkar)
- chokladaskar (avkommor blev pralinerna i askarna)
#5: Du hade ofta rätt roliga namn till dina kullar. Vet att jag tagit efter nått av dina teman genom åren 🙈😁