Presentera dina råttor

Välkomna efterlängtade råttor :-) Väntan är över!!

2017-06-01 19:21 #0 av: Chinesecrestedlover

Hej!

Väntan är över! Partajar Det har gått över tio år, tror faktiskt det var 12 år sedan jag sist hade råttor för att vara exakt! 

Hittade en flock honor Kär (4 stycken) nära mig och alldeles nyss levererades de hit av deras tidigare matte (omplacerades för att hennes dotter blivit allergisk). Det är två syskonpar och de är födda i december 2016 (bruna) och januari 2017 (gråa).  Ni får hemskt gärna tala om deras "exakta" färger. 

Helbruna = Agouti? 

Brun/vita = Hooded?  Agouti?

Grå/vita = Roan men vilken? De har rubinfärg på ögonen. Enligt gissning från tidigare ägare Blue Husky roan? 

Just nu heter de: Simone, Siri, Silje och Sonja... men jag vet inte om de kommer få byta namn... har inte lyckats hitta på några namn ännu. 

I skrivande stund undersöker de buren för fullt. Det känns helt sjukt och alldeles underbart att äntligen få dela liv med ett gäng råttor igen. Skrattar

Bild på buren:

Bilder på flickorna kommer här, lite svårt med bra bilder just nu eftersom de är helt vilda och bara springer runt :-) Fler och bättre bilder kommer förhoppningsvis senare :-) 

Antingen Silje eller Sonja (vet inte vilken som är vilken, haha). 

Siri och den andra av de gråa, så antingen Silje eller Sonja. 

Simone

Mvh/Chinesecrestedlover

Anmäl
2017-06-01 19:47 #1 av: allena

Grattis! Skrattar Åh jag längtar så tills det blir min tur, men jag får vänta till hösten/vintern.

Anmäl
2017-06-01 23:44 #2 av: tanglytails

Grattis! 

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. Hjärta

(hemsidan, facebook, instagram)

Anmäl
2017-06-15 13:15 #3 av: Kalli

De ser ut som Agouti ja. De andra är svårare när man inte sett dem som unga men de kan mycket väl vara Agouti de också, Blue brukar vara ljusare enligt min erfarenhet.

Anmäl
2017-06-15 18:36 #4 av: tanglytails

Helbruna = Agouti, yes

Brun/vita = Agouti hooded, yes

Grå/vita = Roan, yes. Men blue pga rubinögon? Enklare med bebisbilder som sagt, färgerna blir otroligt manipulerade av blekningen :)

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. Hjärta

(hemsidan, facebook, instagram)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.