Annons:
Etikettråttägare
Läst 218 ggr
rasmussonsara
3/18/20, 4:30 PM

Presentera råttor för hund

Hos mig bor 3 hundar och förhoppningsvis snart 2 råttor, vad behöver jag tänka på för råttornas skull när jag tar in dom i ett hem med hundar? När dom ska presenteras för varandra? Hundarnas bit har jag koll på, för att vänja hundarna vid råttorna (jobbar som hundpsykolog), men detta blir mina första råttor så har ni tips & råd blir jag glad :)

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

Annons:
cacsaw
3/18/20, 11:17 PM
#1

Råttor ska inte vara ihop med andra djur, man kan ha andra djur i samma hem men de ska aldrig vara ute/lösa samtidigt tillsammans. Kan sluta i en väldigt tragedi. Jag vet inte om det var det du syftade på med presentation eller om du bara menade presentation genom galler? Ha råttorna i ett rum där det finns dörr att stänga så att de får vara ifred både i buren men framförallt när det är de har utetid. En bra grej att tänka på är att ha buren högre upp så skyddas råttorna men också hundarna då råttorna säkert kan "lyckas" få till ett rejält bett även genom galler. Bara man är försiktig vid råttornas utetid så att alla i hemmet är medvetna om att det och inte öppnar dörren och släpper in hundarna + ha säkerhetsåtgärder som nämnt ovan, speciellt att kunna stänga en dörr emellan dem när inte är hemma och passar. Tvekar inte på att hundarna kan lära sig att råttburen är ett "big no no". Men det är bra att vara extra försiktig då det finns så många hemska berättelser från personer som trott att råtta + hund/annat djur varit vänner men som slutat i katastrof. Lycka till med de små!

rasmussonsara
3/19/20, 8:17 AM
#2