Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 849 ggr
Ispeakfluentmoviequotes
3/14/20, 4:50 PM

Råttor lösa

Någon som har råttor helt lösa, alltså utan en bur?

Annons:
Chinesecrestedlover
3/18/20, 10:53 PM
#1

Hej! #0 

Skulle säkert vara mysigt men…stort MEN 😉…De (speciellt hanar) gillar ju att göra "kiss-spår" där de går (och blir inte helt rumsrena) och så är de ju gnagare; så misstänker att det skulle bli en hel del kiss och förstörda saker överallt om jag skulle ha mina sötnosar lösa hela tiden. 

Sen klättrar de ju och skulle därmed kunna komma upp i princip var som helst och så kan de ju ta sig in i väldigt små utrymmen osv. så gissar att det skulle bli rejält mycket jobb att "råttsäkra" hela bostaden. 

Har man som jag andra djur så är det ju inte heller möjligt av den anledningen. 

Mina råttor älskar att gnaga på plast (helst buren av någon anledning, leksaker i plast är inte lika populärt att förstöra) och tyg. Tror man skulle ha rätt mycket gnagmärken på sina saker och hål i sina lakan, kläder osv. om råttorna tilläts vara lösa utan uppsikt. 

I en zoobutik jag praktiserade i för vad som känns som en livstid sedan så hade möss (ja, vet att det är olika arter, haha) byggt bo i väggarna (tammöss som rymt)…så kanske  man skulle komma hem en dag med ett nytt "spännande" hål i väggen. 

Kanske skulle vara möjligt med ett speciellt dedikerat "råttrum" som "råttsäkrats" dock…men det finns ju fortfarande risk för ofrivillig håltagning av väggar då, haha. Allt som krävs är att de har möjlighet att börja gnaga någonstans så kan dessa underbara djur gnaga rätt bra…😃

Mvh/Chinesecrestedlover

Upp till toppen
Annons: